تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 8:56
کد خبر : 20129

اقامه نماز؛ راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی

اقامه نماز؛ راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که در بندرعباس در حال برگزاری است، با بیان این مطلب گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت‌ها مستمر روزانه خود، ده‌ها طرح

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که در بندرعباس در حال برگزاری است، با بیان این مطلب گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت‌ها مستمر روزانه خود، ده‌ها طرح تحولی را اجرا کرده است.

وی افزود: سند جامع «فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزش و پرورش» تدوین شده است و در صورتی که درست اجرا شود، آثار مثبت بسیاری را در برگزاری نماز در واحدهای آموزشی به ارمغان می‌آورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در سه سال اخیر دوره‌های تخصصی متعددی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است که طی آن دوره‌ها، ۲۳ هزار مدیر آموزشی در سراسر کشور آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

بطحایی افزود: معلمان سوم ابتدایی و ائمه جماعات مدارس از سال ۹۴ و کارشناسان تربیتی از سال ۹۵ در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های خوب ما برای دانش‌آموزان، برگزاری جشن تکلیف ۲۰۰۰ دانش‌آموز پسر و اقامه نماز در محضر مقام معظم رهبری بود، همچنین اردوهای سه روزه به همراه جشن تکلیف برای دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور برگزار شده است.

بطحایی با بیان اینکه بسیاری از ائمه جماعات مساجد با مدارس محله خود ارتباط موثر دارند، گفت: بیش از ۳۵۰۰ طلبه با حضور مستمر در مدارس «طرح امین» و بسیاری از مدارس شبانه روزی به شکل تمام وقت به ترویج معارف دینی و امر اقامه نماز می‌پردازند.

وی افزود: از همه دلسوزان و همکاران که راه نجات بشر را اقامه نماز می‌دانند، درخواست می‌کنم برای اقامه نماز در مدارس همت بیشتری صرف کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد همکاران ما در آموزش و پرورش در اقامه نماز و آموزش آن، مشارکت فعال و موثر دارند.

بطحایی در پایان گفت: عملکرد واحد قرآن و عترت آموزش و پرورش در حوزه نماز در کتابی با عنوان «در مسیر رضوان» گردآوری شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد