تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 14:30
کد خبر : 124521

امام جمعه سقز: نگهداری سگ در منزل با دستورات دین اسلام منافات دارد/عده‌ای کرونا را بهانه دوری از مسجد کرده‌اند

امام جمعه سقز: نگهداری سگ در منزل با دستورات دین اسلام منافات دارد/عده‌ای کرونا را بهانه دوری از مسجد کرده‌اند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سقز، ماموستا سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اقامه نماز شهرستان سقز اظهار کرد: خداوند بزرگ به کسانی که همواره نماز می‌خوانند، در جهت رضایت او قدم برمی‌دارند و دستورات دین اسلام را به درستی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سقز، ماموستا سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اقامه نماز شهرستان سقز اظهار کرد: خداوند بزرگ به کسانی که همواره نماز می‌خوانند، در جهت رضایت او قدم برمی‌دارند و دستورات دین اسلام را به درستی عمل می‌کنند، وعده‌های خوب داده است.

وی ادامه داد: اسلام دین رحمت، بخشش و مغفرت است و هر شخص مسلمانی که به درستی توصیه‌های دین اسلام را رعایت کند رستگار هر دو عالم خواهد شد.

ماموستا حسینی افزود: متاسفانه امروز کرونا موجب شده برخی افراد از مساجد فاصله بگیرند، اما می‌بینیم همین افراد در محافل دیگر با وجود کرونا حضور دارند لذا باید این افراد به خود بیایند و در نمازها به ویژه در نماز جمعه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرکت کنند.

وی اظهار کرد: نماز دارای مقامی عظیم نزد خداوند و بزرگترین عبادت است که هر مومنی باید آن را به درستی عمل کند.

امام جمعه سقز اظهار داشت: نماز، گفت‌وگو در محضر خداوند است و هر کسی با شرایط کامل آن را اد کند، قلبش به عرش الرحمان تبدیل می‌شود و نفسش به گناه تمایل پیدا نخواهد کرد.

ماموستا حسینی با عنوان اینکه، در مصلاهای نماز جمعه سقز، پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود افزود: انتظار داریم مردم مشارکت بهتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: والدین برای فرزندان الگو باشند و با اقامه نماز در منزل و مساجد، راه درست را یاد دهند تا مواخذه آنان نشوند.

امام جمعه سقز در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: سگ نجس‌العین است و نگهداری آن در منازل با دستورات دین مبین اسلام منافات دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سقز هم با بیان اینکه تمسک به دین و فرائض الهی باعث صیانت جامعه بشریت می شود بر توجه ادارات و دستگاه های اجرایی بر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تصریح کرد.

ناصر خامی افزود: شهرداری بر نمازخانه‌ها و سکوهای نماز داخل شهر و پارک‌ها و میراث فرهنگی بر وضعیت فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی نظارت کامل داشته باشد و مشکلات آنها را رفع کند.

صلاح نصراللهی، مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز هم گفت: واحدهای پذیرایی بین راهی ملزم به اختصاص مکانی مناسب برای ادی نماز هستند.

وی عنوان کرد: با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، هلال احمر و راهداری، وضعیت فضاهای اقامه نماز در راه‌های مواصلاتی، به صورت دقیق دوباره بررسی و نیازسنجی می‌شود.

محمد وارعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز هم با بیان اینکه ۵۰۰ مترمربع زمین از سوی خیران دانشگاه‌ساز به این مرکز علمی اهدا شده است از خیران مسجدساز خواست تا برای احداث این مسجد، این نهاد را یاری دهند.

ماموستا سیدفاروق حسسینی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز هم با بیان اینکه نماز عبادت و رابطه‌ای است بین عابد و معبود، افزود: این واجب در هیچ شرایطی نباید ترک شود.

وی تصریح کرد: ضروری است که عالمان دینی، دانشگاهیان، اصحاب رسانه و فرهیختگان برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد