تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 9:16
کد خبر : 19875

مدیران نسبت به احکام و ظواهر دین و حضور در نمازجمعه التزام داشته باشند

مدیران نسبت به احکام و ظواهر دین و حضور در نمازجمعه التزام داشته باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در نشست فصلی ائمه‌جمعه لرستان که امروز یک‌شنبه، ۲۶ آذرماه در خرم‌آباد برگزار شد، به برپایی ۱۸ نماز جمعه در استان لرستان اشاره و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در نشست فصلی ائمه‌جمعه لرستان که امروز یک‌شنبه، ۲۶ آذرماه در خرم‌آباد برگزار شد، به برپایی ۱۸ نماز جمعه در استان لرستان اشاره و با بیان این‌که نماز جمعه در استان لرستان دارای شکوه و نشاط و معنویت خاصی است، گفت: ائمه‌جمعه استان لرستان هم‌فکر و دارای روحیه معنوی هستند این در حالی‌است که ائمه‌جمعه سفیران ولایت هستند و بوی ولایت می‌دهند.
وی با بیان این‌که چتر ائمه‌جمعه بر سر همه مردم است، مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه را هدایت دینی دانست و اظهارکرد: آشنایی مردم با احکام و معارف دینی و بصیرت‌بخشی سیاسی وظیفه دیگر ائمه‌جمعه است این در حالی‌است که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.
آیت‌الله میرعمادی گفت: اگر ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیریم، بدانیم که این امر مدیون بصیرت‌بخشی پایگاه ائمه جمعه است کمااینکه مسئولیت دیگر ائمه جمعه حفظ وحدت و معنویت اجتماعی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از عدم رعایت ظواهر اسلامی توسط برخی مدیران و خانواده‌های آن‌ها، تصریح کرد: مدیران باید بدانند که در یک جامعه اسلامی مدیریت می‌کنند و باید نسبت به احکام و ظواهر دین و حضور در نماز جمعه التزام داشته باشند.
امام‌جمعه خرم‌آباد پیشرفت و تعالی جامعه و توجه مردم به خدای متعال را هدف ائمه جمعه برشمرد و با بیان ضرورت تاثیرگذاری ائمه‌جمعه بر دل‌ها، عنوان کرد: هدف ائمه جمعه حکومت بر دل‌هاست که تحقق این امر در درجه اول نیازمند به تقواست این در حالی است که تقوا باعث برکت و پیشرفت می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت همدلی و اتحاد مسئولان و ائمه جمعه، اختلاف را مایه ناامیدی برشمرد و اضافه کرد: روحیه تعبد و تقوا، جلوی آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد.
آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: برخی‌ها به بهانه‌های مختلف به‌دنبال قبح‌شکنی در جامعه هستند این در حالی‌است که استان لرستان یک استان ولایت‌مدار است و نباید هر روز با احساسات مذهبی مردم بازی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان توجه به زیرساخت‌های فرهنگی را نیازمند کمک دولت دانست و عنوان کرد: برخی آیات قرآن و وعده‌های الهی درباره مؤمنان در انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده است این در حالی‌است که خداوند وعده داده که حکومت زمین به دست مؤمنان خواهد بود و وعده پیروزی و نصرت مؤمنان در انقلاب اسلامی عملی شد.
امام‌جمعه خرم‌آباد استمرار انقلاب اسلامی و صدور انقلاب را از وعده‌های الهی برشمرد و افزود: نفوذ جمهوری اسلامی در اندیشه‌های والای الهی، مردم‌داری و صداقت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد