تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 5:34
کد خبر : 19830

رای گیری برای نماز یا ادامه دادن جلسه

رای گیری برای نماز یا ادامه دادن جلسه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جام جم آنلاین، این عکس، متفاوت و پر ماجراست. می ارزد دقایقی هرچند کوتاه در قاب بندی آن، متوقف شده و از لایه های پنهان آن سؤال بپرسیم. اینجا نشست استاندار و اعضای شورای شهر تهران است. از پنجره پشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جام جم آنلاین، این عکس، متفاوت و پر ماجراست. می ارزد دقایقی هرچند کوتاه در قاب بندی آن، متوقف شده و از لایه های پنهان آن سؤال بپرسیم.

اینجا نشست استاندار و اعضای شورای شهر تهران است. از پنجره پشت صحنه، نمایان است که هوا تاریک شده و البته به گواهی بقیه تصاویر، احتمالا ساعت از شش و نیم بعد از ظهر عبور کرده است. البته چندان معلوم نیست این عکس در کدام قسمت زمانی جلسه شکار شده است.

آن طرف، استاندار و اعضاء شورای شهر مشغول نشست اند و این طرف سالن، دو نفر از اعضاء جلسه، به خواندن نماز مغرب و عشاء مشغولند البته شاید بقیه اعضاء، پیش از شروع جلسه نمازشان را خوانده اند و یا نه، ممکن است این دو نفر برای آنکه فضیلت اول وقت را از دست ندهند در حاشیه جلسه، روی فرشی تا خورده که معلوم است با عجله و کم همتی پهن شده است، به نماز مشغول شده اند. البته معلوم نیست چرا این دو نمازگزار در دو جهت متفاوت به نماز مشغولند و در تعیین قبله، وحدت جهت ندارند.

اما به هر تقدیر این صحنه، تا حدودی دلچسب و حال خوب کن است؛ چرا که بارها و بارها شاهد جلساتی بوده ایم که با وقت نماز تداخل پیدا کرده و هیچ کسی از آن جمع، برای وضو گرفتن و نماز خواندن، آستین بالا نزده است. حتی وقتی موبایل اعضاء و بلندگوی راهروها شروع به پخش اذان می کند، حاضران با قیافه ای متدینانه به هم نگاه می کنند و با تحیر می پرسند وقت نماز شد؟ با فوریت رأی می گیرند که نماز را بخوانیم و برگردیم؟ یا جلسه را ده دقیقه ادامه بدهیم و بعد از جمع بندی، سریعاً برای نماز اقدام کنیم؟ طبیعتا گزینه دوم رأی می آورد و از همین لحظه تصمیم گیری، جلسه یک ساعت و نیم ادامه پیدا کرده و نماز به آخرین مهلت مقرر هل داده می شود.

این جلسات مردهایی جسور و زنانی شجاع می خواهد که جلسه را از هم بپاشند و بگویند چیزی مهم تر از خدا و لبیک به دعوت او وجود ندارد.

| عکس نوشت | شماره ۵۷| سید مهدی سیدی |

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد