تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 10:37
کد خبر : 19295

مبارزه با قاچاق کالا اولویت پلیس برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مبارزه با قاچاق کالا اولویت پلیس برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

سردار عباسعلی محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های کاری پلیس در سال جاری تعریف‌شده چراکه ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه‌ای مهلک به اقتصاد ملی است. فرمانده انتظامی استان

سردار عباسعلی محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های کاری پلیس در سال جاری تعریف‌شده چراکه ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه‌ای مهلک به اقتصاد ملی است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف در پیشبرد سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مبارزه پلیس با قاچاق نیز یک اقدام عملی مؤثر در مبارزه با این مفسده اقتصادی است.

وی تأکید کرد: برای ریشه‌کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی زمینه کاهش قاچاق را فراهم کنیم و مردم نیز باید از خرید کالاهای فاقد اصالت و قاچاق خودداری کنند.

سردار محمدیان گفت: بدون شک التزام به استفاده از سازوکارهای مناسب، تقویت اهرم‌های نظارتی، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع، مبارزه همیشگی با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون و برون‌سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در کاهش قاچاق کالا مؤثر باشد

وی خاطرنشان کرد: البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که رعایت الگوهای صحیح مصرف و صرفه‌جویی، تعمیر و نگهداری، رعایت نظم و انضباط سازمانی نیز از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سازمان‌ها و نهادها ازجمله پلیس محسوب می‌شود که در دستور کار پلیس البرز نیز قرار دارد.

سردار محمدیان تصریح کرد: توجه به اقدامات کنترلی، توسعه و تجهیز یگان‌های عمل‌کننده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح‌های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص‌های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مدنظر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: سرعت در شناسایی اموال قاچاق، برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و اهتمام ویژه برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در دستور کار همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی قرار گیرد و پلیس نیز با تمام توان در خصوص تحقق این مهم به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد