تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 - 5:49
کد خبر : 18643

کشف ۷۴ هزار قلم داروی قاچاق در استان ایلام

کشف ۷۴ هزار قلم داروی قاچاق در استان ایلام

علی نجات سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرگونه کالای خارجی که وارد کشور می شود باید دارای بر چسب اصالت باشد، در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و حق عرضه در سطح بازار را نخواهد داشت.وی افزود: مبارزه به افراد فعال در زمینه واردات داروی قاچاق

علی نجات سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرگونه کالای خارجی که وارد کشور می شود باید دارای بر چسب اصالت باشد، در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و حق عرضه در سطح بازار را نخواهد داشت.
وی افزود: مبارزه به افراد فعال در زمینه واردات داروی قاچاق نیز با توجه به اینکه با سلامت مردم سر و کار دارد، در اولویت های این کمیسیون است و بر این اساس طی ۶ ماه نخست سال جاری ۷۴ هزار و ۴۵۷ قلم انواع داروی قاچاق در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با ۲۳ هزار و ۸۹۶ قلم داروی کشف شده در مدت مشابه پارسال افزایش ۲۱۲ درصدی را نشان می دهد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: همچنین طی مدت یاد شده ۲۱ هزار و ۶۳۴ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان شناسایی شده که ۳۲ درصد به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد چراکه پارسال ۳۱ هزار و ۸۷۱ عدد از این مواد کشف شده بود.
سلیمانی تاکید کرد: بر اساس قانون هر گونه کالای خوراکی، آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود باید امحا شوند و نمی توان آنها را حتی در صورت داشتن تاریخ اعتبار وارد کرد چرا که با سلامت مردم در ارتباط است و هر گونه کوتاهی در مقابله با ورود این کالاها خطرات جبران ناپذیری را برای شهروندان بدنبال دارد.
وی اضافه کرد: پارسال در زمینه قاچاق پارچه در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۵ هیچ مورد نداشتیم ولی در دوره مشابه سال جاری تاکنون هشت هزار و ۵۹۵ متر پارچه قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: هشت فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال طی ۶ ماه نخست سال ۹۵ در حوزه قاچاق کالا و ارز استان ایلام تشکیل شده که امسال این تعداد در دوره مشابه به ۱۰ پرونده رسیده است ، ضمن اینکه سال گذشته ۵۷۶ فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال شکل گرفت که این تعداد در سال جاری به ۷۵۳ پرونده افزایش یافته است.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
۶۱۱۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد