تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1396 - 11:37
کد خبر : 18621

مدافعان حرم نقشه های دشمنان در منطقه را خنثی کردند/ مسئولان بایدخود را خادم ملت بدانند

مدافعان حرم نقشه های دشمنان در منطقه را خنثی کردند/ مسئولان بایدخود را خادم ملت بدانند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،ائمه جمعه استان، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته ؛ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، در بیاناتی، به موضوعات مختلفی چون؛پیروزی های اخیر مسلمانان در منطقه، نقش وحدت در این پیروزی ها،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،ائمه جمعه استان، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته ؛ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، در بیاناتی، به موضوعات مختلفی چون؛پیروزی های اخیر مسلمانان در منطقه، نقش وحدت در این پیروزی ها، نقش مدافعان حرم و همچنین وظیفه مسئولین داخلی در قبال مردم،اشاره کردند.

 

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرستان های استان:

 

امام جمعه نهاوند:مدافعان حرم نقشه های دشمنان را منطقه در خنثی کردند

امام جمعه نهاوند در خطبه های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم با رشادت های خود نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا با هدف ضربه زدن به اسلام و جمهوری اسلامی ایران گروه های تکفیری و تروریستی را تجهیز و پشتیبانی کردند.

 

وی اظهار داشت: این گروه های تکفیری در منطقه جنایات وحشتناکی مرتکب شدند و چهره ای خشن از اسلام را به جهانیان نشان دادند در حالی که دین اسلام دین رحمت و مهربانی است.

 

امام جمعه نهاوند افزود: یکی دیگر از هدفهای ایجاد گروه های تکفیری تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود تا جهان اسلام را از مسئله اصلی آن یعنی مسئله فلسطین غافل کند.

 

وی بیان داشت: به یاری خدا و با مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم، گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه از بین رفت و نقشه های شوم آمریکا و حامیان آنها برای منطقه خنثی شد.

 

امام جمعه موقت همدان: تمام بدبختی های جامعه بشری از جهل است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجوادی  امام جمعه موقت همدان هم در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان به تشریح وظایف و علت مبعوث شدن پیامبران پرداخت و گفت: پیامبران آمدند تا برای زدودن شهر در قسمت های مختلف زندگی مردم به جای جهل به انها علم و دانش بدهند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری تمام بدبختی های جامعه بشری از جهل و نادانی است گفت: اگر مردم خدا را شناختند و عرفانشان قوی شد خاضع ترین در مقابل خدا هستند و هر گز در مقابل غیر خدا سر تعظیم فرو نخواهند اورد.

 

 

وی تصریح کرد: در همین رابطه تمام معاصی که انسان از قابیل تا امروز و تا دامنه قیامت در هر نوع و زمان و مکانی انجام شود باز هم از جهل و نادانی است.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجوادی افزود: اگر کسی قبح معصیت و عواقب معصیت و پیامدهای ان را به خوبی بداند قطعا معصیت نمیکند و نفس خویش را مهار خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد:اگر خدا را نمیشناسیم و اگر انواع معصیت در جامعه ما است از جهل ما است.

 

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: خداوند در زمان و مکانی پیامبران را میفرستد که مردم ان جامعه نیاز شدید به او دارند.

 

امام جمعه بهار: وحدت مسلمانان شر داعش را از سر مردم منطقه کم کرد

امام جمعه بهارهم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار ضمن تبریک هفته وحدت بر لزوم وحدت مسلمانان جهان در وضعیت کنونی تاکید کرد و گفت: کم شدن شر داعش و داعشیان از سر مردم منطقه به دلیل همین وحدت بود که بزرگترین پیروزی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام زمانی پا به این دنیا گذاشت که عرب در جاهلیت محض و نیازمند رهبری فرزانه برای برون رفت از جاهلیت بود و پیامبر اکرم منشا برکت و رحمت برای این امت بوده و هست.

 

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: زنان فاطمی فرزندان حسینی تربیت خواهند کرد

حجت الاسلام نقی باقری خطیب جمعه شهرستان کبودراهنگ هم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به حساسیت انتخاب همسر توسط جوانان اظهارداشت: انتخاب شریک زندگی از حساس ترین مراحل زندگی جوانان است و هر چه قدر فردی با ویژگی های نزدیک به خود انتخاب کنید زندگی استوارتر خواهید داشت.

 

وی نقش زنان در تحکیم از صیانت خانواده را بسیار مهم دانست و تاکید کرد :زنان نقش موثر و مهمی در مدیریت خانواده و تحکیم روابط خانواده دارند و زنان فاطمی فرزندان حسینی تربیت خواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به نقش متقابل زنان و مردان در دین اسلام اضافه داشت: اسلام دین مساوات و برابری است  و مردان و زنان در کسب ارزش های والای انسانی  برابر هستند.

حجت الاسلام باقری در خطاب به جوانان از آن ها خواست که زنان صالحه انتخاب نمایند و عنوان داشت:مرد و زن نقش لباس همدیگر را دارند و سعادت مردان این است که زنان صالحه داشته باشند.

 

امام جمعه قهاوند: مسئولان بایدخود را خادم ملت بدانند

حجت الاسلام حسین محققی در خطبه های نماز جمعه قهاوند نیز با گرامی‌داشت سالروز ولادت پیامبر اسلام و هفته وحدت ضمن امیدواری برای اتحاد اهل سنت و تشیع در برابر دشمنان و ایستادگی در برابر توطئه‌ها و مکائر دشمنان گفت: مذاهب اسلامی نباید فریب دشمن را بخورند و باید از پیامبر اسلام تبعیت کنند چرا که ایشان به سوی وحدت گام برداشت و کوشید امتی واحد به وجود آورد و به برکت همین وحدت بر دشمنان غالب آمد.

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاس زکات گفت: قرآن مجید در مورد توجه به فقرا یک دستور کلی دارد و آن زکات است که در کنار نماز بر روی آن تأکید شده و در روایات آمده است که نماز بدون زکات قبول نیست اما علاوه بر زکات در آیات قرآن توصیه‌هایی به ثروتمندان شده است برای نمونه می‌فرماید در دارایی انسان‌های متمکن حدی برای سائلان و محرومان وجود دارد.

 

خطیب نماز جمعه قهاوند گفت:در روایات آمده است که این امر غیر از زکات است که هر کس در مال و دارایی‌اش باید سهمی برای فقرا قائل شود. یا هر روز یا هر جمعه یا هر ماه مقداری برای فقرا کنار بگذارد.

 

وی عدل و محبت را بر جامعه اسلامی عامل ایجاد وحدت خواند و بیان داشت: مسئولان باید حقیقتاً مردم را دوست بدارند و خود را خادم ملت بدانند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد