تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 20:33
کد خبر : 16759

٣ هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس استان کردستان وجود دارد

٣ هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس استان کردستان وجود دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رضا آیینی، معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان امروز، ۱۷ آبان ماه در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رضا آیینی، معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان امروز، ۱۷ آبان ماه در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با تبریک انتصاب جلال قلعه شاخانی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: برابر اصل هشتم قانون اساسی به صراحت به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

وی با بیان اینکه از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در کانون‌های مساجد و آموزشگاه ها و مراکز فرهنگی و هنری استقبال می کنیم، افزود: در حال حاضر بیش از ٧٠ هزار نفر در استان تحت گستره امر به معروف و نهی از منکر هستند که مراحل آموزش را طی و در راستای ترویج فریضتین فعالیت می کنند.

معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف دینی و شرعی همه ماست، ادامه داد: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید داشته اند.

وی با اشاره به تصویب قانون تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در سال ٩۴ بیان کرد: در حال حاضر و در سطح ادارت استان بالغ بر چهار هزار و ٣٠٠ نفر اعضای شورای فعال امر به معروف و نهی از منکر وجود دارند.

آیینی، از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ٩٠ اداره مرکز استان و ١٨٠ اداره در شهرستان های تابعه خبر داد و افزود: این شوراها با هدف مشخص و دریافت بازخورد تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر این شوراها در راستای وظایف خود قدم بردارند قطعا تاثیرگذاری زیادی را خواهند داشت و ما شاهد کاهش و شناسایی گلوگاه های فساد در جنبه های مختلف در سطح ادارت و سازمان ها خواهیم بود.

معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در طول سه سال فعالیت عملکرد قابل توجه و خوبی داشته اندف اذعان کرد: در همین راستا تعدادی از دستگاه های دولتی که عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته اند با عنوان دستگاه برتر معرفی شدند.

وی همچنین از تشکیل طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در این شوراها خبر داد و افزود: تا کنون هفت هزار نفر در طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان ثبت نام کرده اند که عمده فعالیت ایم گروه ها گستره امر به معروف و نهی از منکر در تمامی رده ها است.

آیینی همچنین خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کانون های مساجد استان شد و اعلام کرد: ما به دنبال کارهای ایجابی و فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

وی همچنین گفت: از دیگر کارهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر می توان به تشکیل هسته های یاوران با عنوان بازوی اجرایی شورا در دو رده هسته خواهران و هسته برادران با هدف مشاهده، تذکر و انتقال موارد امر به معروف و نهی از منکر نام برد.

معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان به شورای های امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ٣ هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس استان تشکیل شده است و گروه های یادآوران مدارس در رده تحصیلی اول و دوم متوسطه نیز در همین راستا فعالیت می کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد