تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 6:29
کد خبر : 15811

شکاف چندین میلیارد دلاری عرضه و تقاضا در ۱۶ کالای مصرفی + جدول

شکاف چندین میلیارد دلاری عرضه و تقاضا در ۱۶ کالای مصرفی + جدول

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ قاچاق کالا بعد از براورد شکاف عرضه(واردات و قاچاق) و تقاضا درخصوص کالاهای مختلف، بعد از کسر از رقم معافیتهای قانونی بدست می‌آید. میزان معافیتهای در نظر گرفته شده برای سال ۹۵ بیش از ۳

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ قاچاق کالا بعد از براورد شکاف عرضه(واردات و قاچاق) و تقاضا درخصوص کالاهای مختلف، بعد از کسر از رقم معافیتهای قانونی بدست می‌آید. میزان معافیتهای در نظر گرفته شده برای سال ۹۵ بیش از ۳ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس آخرین براورد شکاف عرضه و تقاضا یا قاچاق کالاهای مصرفی منتخب، بیشترین حجم این شکاف مربوط به گروه پوشاک با رقم ۲.۵۴ میلیارد دلار بوده است.

بر این اساس قاچاق لوازم خانگی ۶۵۸ میلیون دلار، قاچاق لوازم یدکی ۵۰۵ میلیون دلار، قاچاق رایانه و قطعات بیش از ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر در حالی که طرح ریجستری گوشیهای تلفن موبایل در حال اجراست و بر اساس اعلام مسئولان حدود ۹۰ درصد گوشیهای موبایل داخل کشور به صورت قاچاق وارد شده است، شکاف عرضه و تقاضا گوشی تلفن همراه ۶۲۵ میلیون دلار برآورد شده است.

بر مبنای این گزارش قاچاق انواع پارچه۶۶۹ میلیون دلار، قاچاق برنج ۴۳۱ میلیون دلار و قاچاق لوازم آرایشی ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد