تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 - 8:55
کد خبر : 15585

اصلاح قوانین و روان‌سازی تجارت راهکار مبارزه با قاچاق در کشور است

اصلاح قوانین و روان‌سازی تجارت راهکار مبارزه با قاچاق در کشور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدعلی نجفی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که صبح امروز در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده قاچاق باید کالبدشکافی شود، اظهار داشت: در قاچاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدعلی نجفی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که صبح امروز در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده قاچاق باید کالبدشکافی شود، اظهار داشت: در قاچاق تبعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد که سبب بروز مشکلات می‌شود. 

استاندار البرز با بیان اینکه باید اشتغال در بخش تجارت روان‌سازی شده و در مورد قوانین اصلاحاتی انجام شود، ادامه داد: تولیدکننده باید کیفیت کالا را افزایش داده و از فرصت‌های دانش فناوری روز و شرکتهای دانش بنیان که در البرز رویکرد خوبی دارند، استفاده کند.

نجفی با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان باید به واسطه رسانه ملی با محصولات داخلی آشنا شوند، عنوان کرد: فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به ویژه در اقلام آرایشی و بهداشتی بسیار است.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان و آشنا به تولیدات جهانی هستند و ایران در تولید مواد آرایشی نوپا است، اضافه کرد: قیمت ارزان اقلام آرایشی و بهداشتی بر مصرف آنها تاثیر گذاشته و ما رتبه دوم در مصرف این اقلام در منطقه را داریم.

نجفی با اشاره به اینکه مردم هم به سبب مشکلات اقتصادی به دنبال کالاهای ارزان می‌روند که غیر کیفی و غیراستاندارد است، اظهار کرد: در بحث ورزش و جوانان به سبب عدم شناخت و استفاده از کالای نامرغوب و کشنده،  شاهد مشکلات در جامعه هستیم و باید در این بخش اقدامات جدی شود.

استاندار البرز با بیان اینکه شرکت‌های موفق و پر آوازه بخش اعظمی از قیمت تولیدات خود را در بخش تبلیغات استفاده می‌کنند ولی تولیدکننده در کشور ما این کار را نمی‌کند، افزود: جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان به طور جدی پیگیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه اصلاح قوانین و روان سازی تجارت راهکار مبارزه با قاچاق در کشور است، اضافه کرد: دولت سقف قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش داده است و نباید به محصولاتی که تولید آنها در کشور وجود دارد اجازه ورود داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد