تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 - 12:58
کد خبر : 15103

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   عباس جوشقانیان در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانوار در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند اظهار داشت: این خانوارها شامل ۳۵ هزار و ۵۳۹ نفر هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   عباس جوشقانیان در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانوار در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند اظهار داشت: این خانوارها شامل ۳۵ هزار و ۵۳۹ نفر هستند که کمتر از سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره مند می شود.

وی ادامه داد: از افراد زیر پوشش کمیته امداد ۱۳ هزار و ۷۳۰ نفر زن سرپرست خانوار بوده و ۱۱ هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود:  از این تعداد ۵هزار ۵۷۰ نفر به دلیل طلاق مورد حمایت می باشند و از این تعداد هم ۶۲۵ خانواده زندانی، ۱۶۲۴ بیمار صعب العلاج، ۵۲۸ بیمار زمین گیر، ۵۸ بیمار سرطانی و ۱۳۷ بیمار خاص مورد حمایت کمیته می باشند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ پزشک با امداد قرارداد دارند و پزشک خانواده هستند، بیان داشت: این پزشکان کارنامه بهداشت و سلامت این مددجویان را در مطب این پزشکان قرار دارد.

جوشقانیان در ادامه با اشاره به دیگر آمار، اضافه کرد: در بین این تعداد مددجویان ۲۳۹۰ خانواده فاقد مسکن که حدود ۱۴۰۰ خانواده مستأجر می باشد و نزدیک به ۴ هزار نفر دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و ۷۰۰ نفر دانشجو از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در زمینه فقر گفت: رویکرد کمیته امداد رویکرد توانمندسازی است بر همین اساس نسبت به سال گذشته ۲ هزار خانواده زیرپوشش کاهش پیدا کرده است و این خانواده ها با سیاست‌ها و راهبرد توانمندسازی به استقلال رسیدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان قم در ادامه تصریح کرد: ایجاد اشتغال و درآمد، درمان بیماران سرپرست خانواده، ازدواج خانواده ها، تحصیل و مسکن توانمندساز از شاخصه های این توانمندسازی می باشد.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۷ مرد سرپرست خانوار که بیمار بودند در زمینه مداوا کمک و حمایت شدند و به زندگی عادی بازگشتند.

جوشقانیان با اشاره به تعداد مددکارها، بیان داشت:‌ 47 نفر مددکار که تحصیلات در حوزه روانشناسی، مددکاری و تعلیم و تربیت دارند به امور مددجویان رسیدگی می‌کنند و به هر مددکار ۴۵۰ پرونده اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان قم در تمام ادارات خود مشاور دارد زیرا ارزش کمک فکری، معنوی و فرهنگی به مراتب بیشتر از کمک نقدی است و مددکاری اسلامی نیز با هم‌افزایی حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد