تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 10:09
کد خبر : 14818

کشف لوازم آرایشی وبهداشتی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در زنجان

کشف لوازم آرایشی وبهداشتی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در زنجان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، جلال حجازی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به استفاده از نشانگرهای رنگی بر روی محصولات غذایی، افزود: این موضوع تا حد زیادی در عرصه صنعت غذایی جا افتاده و ۸۵ درصد از تولیدکنندگان نشانگرهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، جلال حجازی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به استفاده از نشانگرهای رنگی بر روی محصولات غذایی، افزود: این موضوع تا حد زیادی در عرصه صنعت غذایی جا افتاده و ۸۵ درصد از تولیدکنندگان نشانگرهای رنگی را ثبت می‎کنند.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش به مردم برای استفاده از محصولات سالم غذایی و آرایشی و بهداشتی باید بیشتر از اینها کار شود و  کالاهای وارداتی آرایشی و بهداشتی باید برچسب اصالت و کالاهای تولیدی در این حوزه هم باید نشان «سیب سبز» را نشان داشته باشند.

حجازی افزود: برخی از شرکت‎هایی که در برابر الصاق نشانگر بر روی محصولات غذایی مقاومت داشته‎اند، با فشارهای وارد شده، متعهد به نصب نشانگر شده‏‌اند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر در راستای کاهش اسید چرب در مواد غذایی به ویژه روغن، پیشرفت‎های بسیار خوبی حاصل شده است و روغن مصرفی خانوارها کمتر از ۲ درصد اسید چرب دارد.

حجازی افزود: کاهش مصرف قند، نمک و چربی از جمله محورهای مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و  بیماری‎های قلبی، عروقی، سرطان‎ها، عوارض بیماری مغزی و سکته مغزی، بیماری کلیوی و دیالیز، ۱۰ عامل مهم مرگ و میر در کشور محسوب می‎شود که این بیماری‎ها، کاملا با مصرف مواد غذایی در ارتباط هستند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در سال‎جاری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، کالای قاچاق در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی در استان زنجان کشف شده است، گفت: در حال حاضر با توجه به تاثیر و نقش مهم کالاهای سلامت محور در سلامتی انسان، موضوع کالای قاچاق به جد پیگیری شده و هر هفته حداقل دو بازدید مشترک با سایر دستگاه‎های اجرایی از واحدهای عرضه‎کننده مواد آرایشی و بهداشتی صورت می‎گیرد.

حجازی افزود: در زمینه جمع‎آوری دست فروشان لوازم آرایشی و بهداشتی هم در استان زنجان اقدامات خوبی انجام شده است و بیشترین عرضه محصولات آرایشی در جمعه بازار زنجان بوده که تعطیل شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد