تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 15:20
کد خبر : 144031

محموله‌های اکتشافی قاچاق کالا معدوم شود / دستور رهبری در برخورد با کالاهای قاچاق فصل‌الخطاب است

محموله‌های اکتشافی قاچاق کالا معدوم شود / دستور رهبری   در برخورد با کالاهای قاچاق فصل‌الخطاب است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از اراک  ، فرزاد مخلص‌الائمه  در نشست در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: محموله‌های اکتشافی قاچاق کالا باید معدوم شود و در این ارتباط  دستور مقام معظم رهبری به‌طور کامل اجرایی نشده‌

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از اراک  ، فرزاد مخلص‌الائمه  در نشست در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: محموله‌های اکتشافی قاچاق کالا باید معدوم شود و در این ارتباط  دستور مقام معظم رهبری به‌طور کامل اجرایی نشده‌ است.

وی ادامه داد:معدوم‌سازی محموله‌های کالای قاچاق تنها محدود به اموال غیرقابل مصرف و کالاهایی که امکان نگهداری آن‌ها نیست نباید باشد بلکه اموال قاچاقی که فروش نمی‌رود و غیر قابل مصرف می باشد باید منهدم شود و نگهداری آن‌ها بیهوده‌ترین کار است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده مجدد از کالاهای قاچاق به حوزه تولید ضربه می‌زند و نگهداری و توزیع شبکه‌ای این کالاها با قیمت ارزان برای اقشار خاص چون کارمندان اشتباه است و هر کالایی که اثر منفی بر تولید داخلی دارد باید از نباید به چرخه مصرف حذف شده و منهدم شود و  این مهم را مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند.

مخلص‌الائمه گفت: عرضه مجدد کالای قاچاق در شبکه مصرف کشور برای کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد به مثابه اقدام علیه اشتغال و امنیت ملی است و تنها راه ترمیم اقتصاد ضعیف و اسیب دیده این است که تولید داخلی حمایت قاطع شود و هر اقدامی که اقتصادی کشور را ضعیف کند باید به عنوان عملی در راستای تهدید امنیت ملی نگریسته شود.

وی یادآورشد: موضوع اموال تملیکی از سال‌ها پیش مسئله‌ای بوده که نیاز به بازنگری داشته و از این دست مسایل در اقتصاد کشور کم نیست و باید اصلاحات در این راستا صورت بگیرد.

استاندار مرکزی گفت:  قوه قضاییه در خصوص این مسئله اقداماتی را مدنظر قرار داده است و سایر بخش‌ها نیز باید به هر اندازه که مقدور است برای حذف ناکارآمدی‌ها و تسهیل امور بکوشند و آنچه که در مدیریت کالای قاچاق مد نظر رهبر فرزانه‌است عمل کنند.

مخلص‌الائمه افزود: سازمان اموال تملیکی و ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا باید گزارشی را با قدرت و مدیریت به ستاد مرکزی منعکس کنند و چند وجهی بودن پیشنهادات از سوی مبادی مجری می‌تواند به حل مسایل این بخش کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: تکالیف ملی در حوزه مقابله با قاچاق کالا باید مو به مو در برش استانی اعمال شود و وظایف به صورت شفاف برای بخش‌ها معرفی شوند.

استاندار مرکزی گفت:به‌منظور حل و فصل امور در حوزه مدیریت کالای قاچاق باید آنچه که در استان امکان حل آن وجود دارد صورت بگیرد و در این زمینه نباید منتظر دستور کشوری بود و در این راستا باید حداکثر استفاده از اختیارات و توان استان برای رفع مشکلات بشود.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد