تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 - 14:26
کد خبر : 140187

اجمالی| رسالت نماز جمعه تقواپروری است

اجمالی| رسالت نماز جمعه تقواپروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با بیان اینکه روز جمعه انسان را به یاد نماز جمعه و هم به یاد صاحب جمعه امام عصر و به یاد اموات می‌اندازد،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با بیان اینکه روز جمعه انسان را به یاد نماز جمعه و هم به یاد صاحب جمعه امام عصر و به یاد اموات می‌اندازد، اظهار کرد: برای خوشحالی امام عصر (عج) و هم نماز جمعه توصیه‌ای بهتر از تقوا نیست و رسالت نماز جمعه توصیه به تقوا، تقواپروری و تقوا تقویتی است که باید این مساله را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه تقوا از هر کسی زیبنده و از جوان زیبنده‌تر است که امیدواریم خداوند به ما عنایت باتقوا بودن را عطا کند، افزود: خدا بهترین و برترین فرد است برای اینکه انسان از او تقوا داشته باشد و او را عبادت و پرستش کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: در روایات مختلف از عبادت، تعظیم و تمجید خداوند سخن گفتند؛ به عبارتی خداوند شایسته‌ترین فرد برای عبادت محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: مشکلات بشر این بوده که دقیقا نمی‌دانست چه کسی را باید پرستش کند و چه کسی را نباید پرستش می‌کرد، در واقع نمی‌دانست فنا، ثنا و حمد چه کسی را به جا بیاورد و اینها از مشکلات تاریخی بشر بود و چه بسا چیزهایی را عبادت می‌کرد، نمی‌کرد و آن را کنار گذاشته بود و کنار گذاشت و چیزی را که نباید عبادت می‌کرد که شرک بود.

محمدی لائینی اضافه کرد: انسان یکی را به آسمان می‌برد درحالی‌که باید به زمین می‌کوبید و یکی را به زمین می‌کوبید درحالی‌که باید به آسمان می‌برد این مشکل بشر در طول تاریخ بود، گاه خودش نمی‌دانست گاه شیاطین بشر را گمراه می‌کردند همین که می‌شنویم، ۷۵هزار منبر در سراسر کشورهای اسلامی آن زمان علی (ع) را بر فراز این منبرها ناسزا می‌گفتند و لعن می‌کردند و بنی امیه را تمجید می‌کرده و به آسمان می‌بردند.

وی یادآور شد: علی (ع) به ما یاد داده که بهترین و سزاوارترین فردی که اگر بناست از کسی بترسیم، از او باید بترسیم، چون همه چیز دست اوست محکمه، قاضی و شاهد اوست.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هر که هوای نفس کمتر، اخلاصش بیشتر سزاواتر برای ستایش است، هر کسی محرم و اختلاس‌گر دنبال دنیا است سزاوار مدح و ستایش نیست، وقتی انسانی نابکار کسی او را مدح کند عرش خداوند به لرزه درمی‌آید.

این مسوول بیان کرد:  باید بدانیم دنیاپرستی انسان را پست و حقیر می‌کند پس ادم‌هایی دنیاپرست را  نباید به اسمان برد، متاسفانه رودربایستی و ملاحظات نمی‌گذارد این رفتار، مدح، ثنا و ستایش در جای خودش انجام شود و عادلانه باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد