تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:27
کد خبر : 139837

قاچاق کالا از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای فلج کردن اقتصاد کشور است

قاچاق کالا از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای فلج کردن اقتصاد کشور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین روز چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد. هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: امروز قاچاق کالا یک ابزار برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین روز چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: امروز قاچاق کالا یک ابزار برای فلج کردن اقتصاد کشور است و خسارات جبران ناپذیری دارد لذا همه دستگاهها و مردم باید کمک کنند تا خسارت های این بخش کاهش یابد.

وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که وارد تخلف شده و به نا امنی دامن می زنند معمولا بیکار هستند و پدیده قاچاق بزرگترین آسیب را به بخش اشتغال کشور وارد می کند و ما موظفیم به این موضوع اهمیت دهیم.

image_2021_10_27-12_47_34_62_G4I

استاندار قزوین تصریح کرد: بیکاری امروز یک تهدید جدی است و واردات بی رویه محصولات می تواند به بیکاری دامن بزند لذا از دستگاهها و رسانه ها انتظار کمک کنند تا از خرید کالای ایرانی حمایت شود.

وی اضافه کرد: گاندی در کشور هند توانست نهضت استفاده از کالای داخلی راه اندازی کند و به اقتصاد این کشور کمک کند و ما نیز می توانیم با درک درست از شرایط کنونی در حمایت از کالای داخلی عزم جدی داشته باشیم.

استاندار قزوین اجرای مصوبات جلسات را ضروری دانست و یادآورشد: مصوبات در ابتدای هر جلسه باید اعلام شود که چند درصد اجرایی شده و چه تعداد مغفول مانده و علت بی توجهی گزارش شود تا درست تصمیم بگیریم و با دستگاههای کم کار برخورد کنیم.

وی بیان کرد: دبیر جلسه بایستی گزارش کاملی از جلسات قبلی و نحوه اجرای مصوبات ارائه کند تا وقت مدیران هدر نرود و حتما به خروجی و نتیجه برسیم.

شرکت پست برحمل خودروهای گوشت مرغ نظارت می کند

جمالی پور با اشاره به نحوه توزیع درست مرغ در استان اظهارداشت: مدیریت درست شبکه حمل و نقل مهم است و اگر پست وارد شبکه باربری و توزیع اقلام اساسی مانند مرغ شود می تواند از قاچاق کالا جلوگیری کند.

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد برخی خودروهای حامل گوشت مرغ در مسیر توزیع تخلف می کنند و اداره پست باید وارد شبکه شده و کنترل و نظارت بر توزیع را بر عهده بگیرد تا مشکلات این بخش کاهش یابد.

استاندار قزوین تصریح کرد: با امضای قرارداد بین سازمان های صمت و جهاد کشاورزی، کشتارگاهها و شرکت پست از روز شنبه بایستی توزیع مرغ با نظارت این شرکت صورت گیرد و هر کشتارگاهی که زیر بار نرود طبق قانون برخورد می شود.

جمالی پور گفت: مصالح مردم در شرایط بحران در اولویت است و اجازه نمی دهیم  کسی فضا را آلوده و متشنج کند و هر کس نپذیرفت برایش تصمیم می گیریم و دادستانی و تعزیرات هم به موضوع ورود می کنند.

image_2021_10_27-12_47_37_860_4Pb

وی اظهارداشت: چند قیمتی بودن گوشت قرمز و مرغ در استان منطقی نیست و بایستی نوسان قیمت در همه نقاط شهر بررسی و کنترل شود و قیمتها نباید اختلاف زیادی درسطح شهر داشته باشد و همسان سازی قیمت در کالاهای اساسی باید انجام شود.

استاندار قزوین در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی هم گفت: در توزیع نهاده ها بایستی از ظرفبت فرمانداران استفاده کنیم و با تهیه سند آمایش، میزان نیازهای هر شهرستان مشخص شده و بر اساس سند راهبردی و نظارت فرمانداران توزیع نهاده ها بدرستی صورت گیرد تا شاهد بازار آزاد نهاده نباشیم.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد