تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 6:20
کد خبر : 12624

ثبت قاچاق کالای ۱۲۲ میلیارد ریالی در زنجان

ثبت قاچاق کالای ۱۲۲ میلیارد ریالی در زنجان

ابوالفضل عباسچیان روز سه شنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان افزود: عوامل موثر بر شکل گیری قاچاق کالا، مطلوبیت نسبی کالاهای خارجی، زیبایی، تنوع و نوآوری، کیفیت، تعرفه مالیاتی و عوارض گمرکی، نرخ ارزش و تفاوت در نرخ ارز، سیستم های حمایتی دولت در زمینه واردات، تفاوت قیمت کالای داخلی

ابوالفضل عباسچیان روز سه شنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان افزود: عوامل موثر بر شکل گیری قاچاق کالا، مطلوبیت نسبی کالاهای خارجی، زیبایی، تنوع و نوآوری، کیفیت، تعرفه مالیاتی و عوارض گمرکی، نرخ ارزش و تفاوت در نرخ ارز، سیستم های حمایتی دولت در زمینه واردات، تفاوت قیمت کالای داخلی با کالای مشابه خارجی، توسعه نامتوازن منطقه ای در کشور و بیکاری است.
وی یادآورشد: بررسی عوامل موثر بر شکل گیری قاچاق کالا به لحاظ غیر اقتصادی شامل بروکراسی اداری و مجوزهای لازم برای ترخیص کالا و تشریفات بازرگانی، کنترل نکردن بازارچه های مرزی و مرزهای طولانی و مجراهای غیر رسمی و ضعف قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
عباسچیان اظهار کرد: پیامدهای قاچاق کالا و ارزش تاثیر قاچاق بر سرمایه گذاری و انگیزه سرمایه گذار، کاهش تولید داخلی و بیکاری، کاهش درآمدهای مالیاتی و گمرکی، کاهش درآمدهای ارزی و ریالی دولت، افزایش هزینه های دولت در مناطق مرزی، بحران های اجتماعی، اختلال در نظام تولید و توزیع، اختلال در نظام های پولی و افزایش فساد و رانت خواری است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: بررسی وضعیت قاچاق کالا در استان از سال های ۸۸ تا ۹۴، نشان دهنده تشکیل ۹ هزار و ۵۹۳ پرونده قاچاق کالا و درآمد حاصل از فروش اقلام آن به مبلغ ۱۲۲ میلیارد ریال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طی این سال ها، بیشترین پرونده قاچاق مربوط به سال ۹۲ به تعداد ۲ هزار و ۱۳۱ و کمترین مربوط به سال ۸۸ به تعداد ۲۹۳ فقره و بیشترین میزان فروش کالای قاچاق کشف شده هم مربوط به سال ۹۴ به میزان ۳۲ میلیارد ریال و کمترین در سال ۸۸ به ارزش ۲.۵ میلیارد ریال است.
عباسچیان ادامه داد: رشد متوسط سالانه پرونده قاچاق کالا در این سال ها، ۵۹ درصد بوده که به طور میانگین یک هزار و ۳۷۰ پرونده قاچاق در هر سال تشکیل شده است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: این آمار در حالی ثبت شده است که زنجان جزء استان های مرزی نیست اما میزان و تعداد قاچاق در این استان نسبت به سایر استان ها بالاست.
وی اضافه کرد: انواع کالاهای قاچاق کشف شده شامل پوشاک، انواع ظروف، اسباب بازی، سیسمونی و لوازم صوتی و تصویری و الکترونیک، لوازم یدکی وسایط نقلیه، لوازم ارتباطی، کیف و کفش، منسوجات، وسایل نقلیه، لوازم اداری و تحریر، ورزشی، ساختمانی، کالاهای فساد پذیر، رایانه و لوازم خانگی می شود.
عباسچیان ابراز کرد: بیشترین پرونده قاچاق کالا طی این سال ها به ترتیب پوشاک با ۳ هزار و ۹۵۳ پرونده، تلفن همراه با یک هزار و ۳۵۶ پرونده، لوازم برقی با ۵۹۸ پرونده کالاهای فساد پذیر با ۵۵۰ پرونده، منسوجات با ۵۳۲ پرونده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: عمده ارزش حاصل از فروش کالای قاچاق در این استان مربوط به پوشاک به ارزش ۴۵ میلیارد و ۴۶۸ میلیون، وسایط نقلیه با ۱۹ میلیارد و ۲۰۲ میلیون و ارتباطی با ۱۵ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال است.
وی افزود: سهم قاچاق پوشاک از کل پرونده ها ۳۷ درصد، وسایط نقلیه ۱۵ و ارتباطی ۱۲ درصد است.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد