تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1396 - 7:33
کد خبر : 12361

تخلف ۱۳ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان؛ وامی به نام کارتن خواب ها به کام مفسدین

تخلف ۱۳ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان؛ وامی به نام کارتن خواب ها به کام مفسدین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ، محمد مهدی زاهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان کارهای تحقیقاتی زیادی صورت گرفته و مدارک زیادی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ، محمد مهدی زاهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان کارهای تحقیقاتی زیادی صورت گرفته و مدارک زیادی توسط تیم کارشناسی ما جمع آوری شده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از آنجایی که حوزه بررسی بانک ها بستر گسترده ای است  و بانک هایی از جمله سرمایه، هلدینگ مربوط به شرکت فرهنگیان و… لذا ما سعی کردیم مسائل کلان را بررسی کنیم و زیاد وارد جزئیات نشویم.
زاهدی تصریح کرد: گزارشات ما آماده است که اولین گزارش آن به کمیسیون آموزش محلس ارائه شد و گزارشات بعدی از هفته آینده در کمیسیون بیان می شود.
وی خاطر نشان کرد: گزارشات بعدی که هر کدام مربوط به یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان است را در اختیار می گذاریم که بعد از جمع بندی نهایی آن را به صحن علنی مجلس می فرستیم.

تخلف ۱۳ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان؛وامی به نام کارتن خواب ها به کام مفسدین
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:تخلفات زیادی صورت گرفته که بخش بزرگی از آن مربوط به اساسنامه و ساختار تشکیلاتی این صندوق است و هم چنین عدم نظارت بر عملکرد بانک سرمایه است که حتی در سیستم نظارتی نیز اسمی از آن وجود نداشت.

زاهدی در ادامه مطرح کرد: اما نکته قابل توجه این است که ۱۳ هزار میلیارد تومان از ذخیره این صندوق وام داده شده است آن هم به نام افرادی که کارتن خواب بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای قاچاق در کشور تبدیل به یک بحران شده است ،تصریح کرد:طبق آمارهای ضدو نقیض میزان کالای قاچاق به کشور را زمانی  20 میلیارد دلار و اکنون ۱۲میلیارد دلار بیان کرده اند که امیدواریم همین ۱۲میلیارد دلار باشد .

 یک سوم هزینه واردات برای کنترل مزرها کافی است
وی گفت : جای تاسف است که چرا ما یک سرمایه گذاری حدود ۴الی۵ میلیارد دلاری برای کنترل مرزهایمان انجام نمی دهیم .
زاهدی افزود :کالاهای مورد نیاز کشور باید از مبادی قانونی به کشور وارد شود و در این زمینه قانون دیگر نیازی نیست و باید قوانین موجود تنها توسط دولتمردان اجرا و عمل شوند .
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد :در کرمان بسیاری از کارخانجات به لحاظ نبود نقدینگی و اشباع کالاهای خارجی و چینی تعطیل شده اند لذا باید به مطالبه مردمی که مبارزه با کالاهای وارداتی و قاچاق است جامع عمل بپوشانیم.
وی تاکید کرد :اکنون حداقل ۳ میلیارد دلار کالای قاچاق در حوزه پوشاک وارد کشور می شود که در استان ما در این زمینه قرار بر این است که یک کارخانه پوشاک در گلباف راه اندازی شود.

میزان بیکاری حدود ۱۸ درصد می باشد

زاهدی گفت: طبق آمار میزان بیکاری حدود ۱۱درصد می باشد اما در میدان این آمارها بیشتر از این است زیرا در تعریف دولت هر فردی که چند ساعت کار کند شاغل است که در این صورت میزان بیکاران ۱۷الی۱۸ درصد است .
وی با اشاره به اقداماتی که با گذشت ۶ماه از سال در راستای شعار سال صورت گرفته ، ادامه داد:در کرمان و راور معین های اقتصادی تحولی ایجاد کرده اند مثلا در گلباف تا کنون ۱۵۴نفر شغل ایجاد شده است که در برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال این امار به ۴۰۰نفر برسد .
زاهدی تشریح کرد: در شهداد ماهان ایر برنامه ریزی کرده است که در مباحث گردشگری ،باغات و گیاهان دارویی تا ۵سال آینده حداقل ۵هزار شغل ایجاد شود .
رییس کمیسیون آموزش  تحقیقات و فن آوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :در کنار این مباحث اشتغال خانگی هم نقش مهمی دارد و باید روستایی های ما باور داشته باشند که می توانند اشتغال ایجاد کنند تا دیگر نیازی به پول یارانه نداشته باشند .

زاهدی در خصوص اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در زمینه فرهنگی عنوان کرد:هدف ما این است به سمت اجرایی شدن دانشگاه اسلامی برویم و برای تحقق آن یک کمیته تشکیل دادیم و تا به حال جلسات متعددی برگزار شده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: دانشگاه باید در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی ورود پیدا کند و جریان سازی داشته باشد.
زاهدی در ادامه مطرح کرد: واقعیت این است که جوان ها ما فضای دانشگاه را از نظر فرهنگی و سند اسلامی شایسته کشور نمی دانند و به همین دلیل به بیرون از دانشگاه توجه می کنند.
وی تاکید کرد: اینجاست که دستگاه تعلیم و تربیت کشور، وزرا و معاونین فرهنگی باید بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه فعالیت کنند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همان سند تحول بنیادین کشور است که از آن غفلت شده است و برخی فکر می کنند که این سند فقط یک سند فرهنگی است در حالی که اگر کامل اجرا شود تاثیر گذاری فضای دانشگاه به بیرون بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: اتباع بیگانه برای استان کرمان یک مشکل جدی است که در دراز مدت برای کشور یک تهدید محسوب می شوند که در همین رابطه با پیگیری ما،وزیر کشور قول داده اند که مسئله اتباع بیگانه با اولویت کرمان دنبال شود.

از اول انقلاب تا الان وزارت علوم یک وزارت خانه سیاسی شده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد:متاسفانه از اول انقلاب تا الان وزارت علوم یک وزارت خانه سیاسی شده است و بیشترین تنش های سیاسی مربوط به این وزارت خانه بوده است.

زاهدی خاطر نشان کرد: کارنامه وزارت علوم در ۴ سال قبل غیر از حاشیه سازی چیز دیگری نداشت مدتی هم که وزیر علوم داشتیم از درون این وزارت خانه نبود چرا که آقای فرهادی اصلا نمی دانست وزارت علوم چیست.

نادیده گرفتن تخصص افراد با انتصابات سیاسی وزارت علوم در دولت یازدهم

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت علوم در دولت یازدهم و حتی دولت جبهه دوم خردادی ها بیشتر انتصابات سیاسی داشت و به تخصص و توانایی افراد توجه نمی شد در حالی که این وزارت موظف است علم را در کشور گسترش دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ۴ سال به جای اینکه به دنبال یک حرکت بالنده علمی باشند و افراد توانا را سر کار بیاورند ولی فقط سیاسی عمل کردند و این گونه می شود از لحاظ علمی و آموزشی پیشرفت چندانی نمی کنیم چون افرادی روی کار می آیند که با این مسائل بیگانه هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به دنبال ایجاد اسرائیلی کوچک در کنار مرزهای ماست ولی ما به آن ها اخطار می دهیم دست از توطئه های خود بر علیه ایران بردارد چرا که همانند شکست های مفتضحانه آن ها از اول انقلاب تا کنون، سیلی محکمی از ایران خواهند خورد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در قضیه میانمار من حدود یک ماه قبل به وزارت خارجه تذکر داده بودم ولی چرا دولت و وزارت خارجه ما باید این قدر منفعل باشند تا یک نماینده مجلس و یا رهبری به آن ها تذکر بدهند تا آن ها وارد صحنه شوند.
وی خاطر نشان کرد: این نوع فعالیت وزارت خارجه ما به درد نمی خورد بلکه باید کنفرانس سران اسلامی تشکیل شود تا به داد مسلمانان میانمار برسیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد