تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 11:25
کد خبر : 123510

نقش محوری نماز جمعه در ترویج مواسات/ نکات بهداشتی در برگزاری نماز جمعه کاملا رعایت می‌شود

نقش محوری نماز جمعه در ترویج مواسات/ نکات بهداشتی در برگزاری نماز جمعه کاملا رعایت می‌شود

حجت‌الاسلام ناصر نصیری پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: ۵ مردادماه مصادف است با برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور که به پیشنهاد آیت‌الله طالقانی و دستور حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۸ برگزار شد. وی افزود: نماز جمعه از دستورات دینی و آموزه‌های

حجت‌الاسلام ناصر نصیری پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: ۵ مردادماه مصادف است با برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور که به پیشنهاد آیت‌الله طالقانی و دستور حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۸ برگزار شد.

وی افزود: نماز جمعه از دستورات دینی و آموزه‌های الهی بوده که جهت هدایت‌گری مذهبی و اجتماعی مردم تبیین شده است و از برکات آن می‌توان به هدایت جامعه به‌سمت رستگاری و خوشبختی اشاره کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل ادامه داد: نماز جمعه تاثیر بسزایی را در ترویج بحث مواسات داشته به طوری‌که شاهد گسترش همکاری و همدلی در بین نمازگزاران بودیم و همواره مردم فهیم و ولایی استان اردبیل در بروز مشکلات مختلف مانند سیل و زلزله، کمک‌های مومنانه، رسیدگی به نیازمندان و… پای کار بودند.

نصیری بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا بر اساس رسالت هدایت‌گری اجتماعی نماز جمعه، برگزاری این نماز پر برکت در ظاهر تعطیل شد، اما در باطن باز شاهد جاری شدن برکت آن در جامعه بودیم.

نکات بهداشتی در برگزاری نماز جمعه کاملا رعایت می‌شود

وی تصریح کرد: با گذشت زمان و با تدوین پروتکل‌های بهداشتی به اقتضای شرایط کرونایی، نماز جمعه در نقاط مختلف استان اردبیل از سر گرفته شد که این موضوع مایه مباهات و خوشحالی اهالی مومن استان شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نماز جمعه را قابل قبول دانست و افزود: رعایت فاصله یک و نیم متری بین نمازگزاران، ضدعفونی محل برگزاری نماز جمعه قبل و بعد از اقامه نماز، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی به نمازگزاران، و چک کردن نمازگزاران از نظر تب و… توسط اکیپ بهداشت مستقر در محل برگزاری نماز جمعه از جمله اقدامات انجام شده در راستای رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده است.

نصیری از توجیه نمازگزاران جهت استفاده از مهر، سجاده و پلاستیک شخصی خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری نمازگزاران و استفاده آن‌ها از وسایل شخصی در هنگام اقامه نماز، پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن اجرا می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد