تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 17:15
کد خبر : 122031

پیش بینی تصویب طرح مجلس برای رمزارزها

پیش بینی تصویب طرح مجلس برای رمزارزها

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب قانون رمزارزها در مجلس خبر داد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برات نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص اقدامات جدید مجلس در حوزه رمزارزها گفت: شورای نگهبان در خصوص تبصره ۷ و اینکه رمزارزها در ردیف ارزهای دیگر قرار دارد ایراداتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب قانون رمزارزها در مجلس خبر داد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برات نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص اقدامات جدید مجلس در حوزه رمزارزها گفت: شورای نگهبان در خصوص تبصره ۷ و اینکه رمزارزها در ردیف ارزهای دیگر قرار دارد ایراداتی گرفته است. این ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون مطرح و جلساتی را برای بحث و بررسی به آن اختصاص دادیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به برات نیوز گفت: برای حل این مشکل و اینکه دامنه شمول ایرادات شورای نگهبان تا چه اندازه است از طرفی تعریف مشخصی از رمزارز نداشتیم و تمامی اینها مورد ابهام بود.

حال قرار است در جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان، بحث رمزارزها از لایحه قانون قاچاق کالا و ارز جدا شود.

پور ابراهیمی تاکید کرد: قرار شد ما در یک قانون جدید تحت عنوان قانون رمزارزها که در کمیسیون اقتصادی مطرح است آن را بیاوریم.

وی افزود: در قانون قاچاق کالا و ارز نیز حکمی را می آوریم که وقتی اجزا و ابعاد رمزارزها مشخص شد، آن بخشی از رمزارزها که ماهیت ارز پیدا می کنند در قانون قاچاق کالا و ارز قرا گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی در ادامه بیان کرد: همچنین اینکه کدام یک از رمزارزها در ردیف قانون قاچاق کالا و ارز قرار میگیرد جداگانه در حال بررسی است. 

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه رمزارزها در ردیف ارزها تعریف نشده است گفت: با توجه به اینکه قرار شده قانون رمزارزها را بنویسیم در ادامه آن حکم مربوط به رمزارزها را در قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز خواهیم آورد. به عبارتی فعلا این نکته در لایحه اصلاحیه نیامده و باید متن جداگانه ای برای آن بیاوریم. سپس حکمی که مشخص کند رمزارزها مصادیق چه چیزهایی است صادر شود.

وی در خصوص اینکه طرح رمزارزها در کمیسیون بخش خصوصی قرار میگیرد یا خیر گفت: اساسا بخش خصوصی در این رابطه قرار دارد. در کل اختیارات مربوط به بخش خصوصی و نظارت توسط دولت و بانک مرکزی مجلس وزارت اقتصاد و سایر وزارت خانه های مربوطه انجام می شود. یعنی وارت صنعت در بخش مجوزها و بانک مرکزی بخش صرافی های که مربوط به رمزارزهاست به عهده دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد