تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396 - 12:25
کد خبر : 6434

طرح تعویض چادرهای نمازی مستعمل تکایا، مساجد و حسینیه ها اجرا می شود/ چادرهای مشکی مستعمل خود را ماه رمضان تعویض کنید

طرح تعویض چادرهای نمازی مستعمل تکایا، مساجد و حسینیه ها اجرا می شود/ چادرهای مشکی مستعمل خود را ماه رمضان تعویض کنید

علی اصغر زیلایی معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بخش عفاف و حجاب پس از  شش سال حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به صورت مستقل  حضور دارد گفت: بخش مستقل عفاف و

علی اصغر زیلایی معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بخش عفاف و حجاب پس از  شش سال حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به صورت مستقل  حضور دارد گفت: بخش مستقل عفاف و حجاب شامل دو بخش اصلی محتوایی و عرضه و فروش محصولات تشکیل شده است.

وی افزود: بخش محتوایی شامل محل نشست های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب و کارگاههای آموزشی و محل نمایش آثار برگزیده این حوزه است.

زیلایی در خصوص بخش محتوایی این مجموعه به ظرفیت های بخش خصوصی که به صورت تخصصی تحت عنوان برند‌ »من حجاب را دوست دارم» اشاره کرد و افزود: این مجموعه تا به امروز در فضای مجازی بسیار قوی عمل کرده  و اثرگذار بوده است.

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس کشور طرح ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد، تکایا و حسینه ها را از دیگر طرح های در نظر گرفته شده در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اعلام و تشریح کرد: برای ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد، تکایا و حسینیه ها اقدام به تعویض چادرهای کهنه و مستعمل کردیم و روند آن به این صورت است که مراکز علاقه مند می توانند با مراجعه به بخش مستقل عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن چادرهای مستعمل نمازی را تحویل داده و چادر نو بگیرند.

وی ادامه داد: نحوه این تحویل می تواند به صورت تجمیع چادرهای یک مسجد، حسینیه و یا به صورت فردی باشد؛ البته لازم به یادآوری است کسانیکه به نمایندگی  از مساجد، تکایا و حسینیه ها چادرهایی با تعداد بالا می آورند، ملزم به ارائه معرفی نامه هستند.

زیلایی تاکید کرد: چادرنمازهای جایگزین در نظر گرفته شده از پارچه های ایرانی تهیه شده است.

معاون بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس کشور با تاکید بر اینکه حرکت تعویض چادرهای مستعمل نمادین و در جهت تبلیغ عفاف و حجاب است گفت: این طرح هیچ گونه کاربرد تجاری ندارد.

وی دومین طرح برنامه ریزی شده در این نمایشگاه را تعویض چادر مشکی عنوان کرد و گفت: متقاضیان می توانند چادر کهنه مشکی خود را با چادر دوخته شده دانشجویی و یا قواره چادر تعویض کنند.

زیلایی با تاکید بر اینکه پارچه این چادرهای مشکی از مرغوبترین جنس پارچه های تولید داخل است اظهار داشت: در این نمایشگاه برای کسانیکه قواره چادر درخواست می کنند، قسمتی در نظر گرفته  تا بتوانند قواره چادری خود را با مدل های درخواستی شان دوخته و تحویل بگیرند.

به گفته وی این طرح با ایجاد یک کارگاه بسیار بزرگ با پرسنل کافی تحت عنوان کارگاه دوخت چادر به صورت رایگان به همه کسانیکه در نمایشگاه قرآن قواره پارچه تهیه کرده بودند خدمات ارائه می دهد.

وی با یادآوری این نکته که طرح ارتقای چادر نمازی سال گذشته ۲ روز به صورت آزمایشی در نمایشگاه قرآن اجرا شده است، گفت: این طرح با استقبال بی نظیری مواجه شد و بسیار اثرگذار بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: قیمت های محصولات ارائه شده بسیار نازل است، به طوریکه سال گذشته چادرهای نمازی با قیمتی حدود ۱۲.۵۰۰ تومان و چادر مشکی با قیمتی زیر پنجاه هزارتومان به دست تقاضیان رسیده است. این در حالی است که برای تهیه  نمونه همین محصولات در بازار حداقل ۴۰ درصد بیشتر هزینه می شود.

زیلایی با بیان اینکه تمامی این طرح ها با نظارت کارگروه ملی مد و لباس و از سوی بخش خصوصی ساماندهی و سرمایه گذاری شده است خاطر نشان کرد: طرح تعویض چادر مشکی را ۳ برند مطرح عفاف و حجاب که یک خوشه تولیدی را تشکیل داده اند دنبال می کنند و طرح ارتقای چادر نماز مساجد و تکایا را هم بخش خصوصی پیش می برد.

وی از دیگر شاخه هایی که آخرین دستاورهای خود و نیاز خانواده ها را در حوزه عفاف و حجاب کشور در این نمایشگاه ارائه خواهند کرد  به گروه هایی اشاره کرد که چادرهای دوخته آماده در حوزه اجتماع، پارچه چادری، ملزومات عفاف و حجاب (پوشش سر و مقنعه) مانتوی های اجتماع بزرگسال، مانتوی اجتماع نوجوان عرضه می کنند.

زیلایی ادامه داد: پوشش آقایان شامل پیراهن مردانه، کت و شلوارهای ایرانی ـ اسلامی همچنین بسته های مربوط به جشن تکلیف از دیگر برنامه های اجرایی عرضه و فروش محصولات  عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد