تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 10:57
کد خبر : 120803

با تولید کالاهای داخلی، واردات را ممنوع می‌کنیم

با تولید کالاهای داخلی، واردات را ممنوع می‌کنیم

عباس تابش در حاشیه سفر یک‌روزه خود به استان قزوین در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه باید از تهدیدها فرصت بسازیم، اظهار کرد: امروز کشورمان در خیلی از صنایع از تهدیدها فرصت ساخته است که صنایع لوازم‌خانگی ازجمله آن‌هاست؛ کمترین کاری که می‌توانیم در حق این شرکت‌ها انجام دهیم این است که به‌محض اینکه

عباس تابش در حاشیه سفر یک‌روزه خود به استان قزوین در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه باید از تهدیدها فرصت بسازیم، اظهار کرد: امروز کشورمان در خیلی از صنایع از تهدیدها فرصت ساخته است که صنایع لوازم‌خانگی ازجمله آن‌هاست؛ کمترین کاری که می‌توانیم در حق این شرکت‌ها انجام دهیم این است که به‌محض اینکه هر کالایی را در داخل تولید می‌کنیم واردات آن را ممنوع کنیم، این اولین کاری است که باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت به آن عمل کنیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: استفاده از تهدیدها در حوزه‌های صنعت اتفاق افتاده که این امر در صنایع لوازم‌خانگی بیشتر بوده است، امروز هر کالایی که تولید داخل داشته باشد واردات آن را ممنوع خواهیم کرد و این یک کمک اساسی برای پیشرفت تولید داخل است و اگر سنوات گذشته رشد خوبی در تولید داخل داشتیم حاصل چنین تصمیماتی بوده است.

وی اشاره کرد: تا دیروز دنبال تکنولوژی شرکت‌های خارجی بودیم ولی امروز تکنولوژی ساخت داریم بنابراین آن‌ها نمی‌توانند هزینه تکنولوژی ساخت را به ما تحمیل کنند لذا با شرایط برابر می‌توانند با ما مذاکره کنند نه اینکه بخواهند از موضع بالاتر استثمار کرده و هر وقت دلشان خواست بروند.

تابش تصریح کرد: یادمان نرود کشورهای خارجی به بهانه برجام کشور ما را ترک کردند و بدون هیچ مقدمه‌ای به قراردادشان پشت‌پا زدند با این امید که تولید کشورمان می‌خوابد، به کوری چشمان دشمنان امروز صاحب تکنولوژی‌های متعدد شدیم.

برای حمایت از تولید داخل باید در ۲ بخش وارد عمل شویم

وی اظهار کرد: برای حمایت از تولید داخل باید در ۲ بخش وارد عمل شویم؛ بخش اول مبارزه با قاچاق لوازم‌خانگی است و مبارزه با قاچاق کالا نیز در اولویت است؛ حتماً باید در حاکمیت همه ابزارها و دستگاه‌هایی که مرتبط با موضوع هستند اعم از دستگاه‌های که متولی انتظام بخشی به مرز و تردد و ترانزیت این کالاها هستند دست‌به‌دست هم دهند تا جلوی عرضه کالای قاچاق را بگیرند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در گام دوم مردم می‌توانند استفاده از کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی که خدمات قبل و پس از فروش ندارند ترجیح دهند. مردم به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی می‌توانند به تولید کمک کنند چون یکی از دغدغه‌های ما این است که شرکت‌های خارجی در داخل کشورمان خدمات ارائه نمی‌دهند یا نمایندگی‌های موجود در کشور امکان خدمات‌دهی به آنان را ندارند.

وی یادآور شد: کالایی که در داخل تولید می‌شود خدمات قبل و پس از فروش دارد و با اطمینان می‌توانیم از آن استفاده کنیم و در صورت خرابی، نمایندگی مجاز آن را اصلاح خواهد کرد. مردم به‌جای مصرف کالاهای خارجی که به خدمات پس از فروش توجه ندارند اگر به تولید داخل که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد توجه کنند سطح تولید این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

تابش اشاره کرد: بسیاری از کالاهای تولید داخل تندیس‌های رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را اخذ کرده‌اند و این بدان معناست که حقوق مصرف‌کننده را به رسمیت می‌شناسد؛ اگر از این کالاها استقبال داشته باشیم و تولیدات این‌ها را افزایش دهیم به قیمت ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

وی در خصوص عدم انحصار در بازار لوازم‌خانگی افزود: انحصار زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده در حد انگشتان دست و قابل مدیریت باشد. در لوازم‌خانگی نمی‌توانیم انحصار داشته باشیم چون تعدد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ما بسیار است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: شرکت‌ها برای کسب بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند، یکی از مقوله‌هایی که این شرکت‌ها باید به آن توجه داشته باشند بحث خدمات پس از فروش آنان است؛ در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم‌خانگی رقابت بسیار نزدیکی برای ترغیب مصرف‌کنندگان دارند.

تابش در پایان یادآور شد: از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌خانگی بازدید داشتم و بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از ۹۸ درصد مشتریان از این شرکت‌ها رضایت داشتند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد