تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 5:17
کد خبر : 11999

افزایش ۵۱ درصدی قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی

افزایش ۵۱ درصدی قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی

سیدجواد سیدالموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع ارزش کالاهای قاچاق در این مدت را ۲۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال دانست و گفت: این رقم درمدت مشابه پارسال سه میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال بوده است.وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز اثرات مخربی بر مسائل اقتصادی، تولید و

سیدجواد سیدالموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع ارزش کالاهای قاچاق در این مدت را ۲۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال دانست و گفت: این رقم درمدت مشابه پارسال سه میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز اثرات مخربی بر مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال وارد و سلامت مصرف کننده را تهدید می کند، گفت:
فراوانی قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی به ترتیب در پوشاک، تلفن همراه، تلویزیون ماهواره دار، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی بوده است.

*کاهش جرایم تخلفات صنفی
وی با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی به تخلفات حوزه صنفی شامل کم فروشی، گران فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و تقلب نیزرسیدگی می کند گفت: درپنج ماه امسال میزان تخلفات در این حوزه به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است.
سید الموسوی میزان محکومیت در این بخش را در پنج ماه امسال ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ۹۶۳ هزارو ۱۶۱ ریال ذکرکرد وافزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیارد و ۳۶۲ میلیون ۸۷۲ هزارو ۴۶۳ ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در باره تخلفات بهداشت، دارو درمان نیز اظهارکرد: میزان تخلفات در این بخش در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.
وی میزان محکومیت در حوزه بهداشت، دارو و درمان را در این استان طی این مدت، ۶۸۱ میلیون و ۵۸۳ هزار ریال و مدت مشابه سال گذشته را ۳۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال عنوان کرد.
سید الموسوی افزود: هدف اداره کل تعزیرات حکومتی حمایت از مصرف کننده و ایجاد زمینه سالم در بازار برای ارائه خدمات و فروش کالا است تا مصرف کننده با اطمینان خاطراقدام به خرید کالا و خدمات کند.
وی با بیان اینکه اگر موضوع نظارت و بازرسی جدی گرفته نشود، مصرف کنند گان و عرضه کنندگان کالا و خدمات متضرر می شوند، گفت: گران فروشی سبب ایراد خسارت به مصرف کننده شده و در نهایت نتیجه عدم اعتماد مصرف کننده به بازار و انتقال درصدی از ظرفیت خرید کالا به استان های همجوار می شود.
وی تاکید کرد: تقویت نظارت و بازرسی به نفع مصرف کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور بیش از ۲۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۲۰ اتحادیه دارد.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد