تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 15:45
کد خبر : 113539

محور سخنان ائمه جمعه مهریز، ابرکوه و بهاباد

محور سخنان ائمه جمعه مهریز، ابرکوه و بهاباد

به گفته امام جمعه مهریز، تشکیل دولتی جوان و انقلابی طبق توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات پیش‌رو، حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است . به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه های مجازی نماز جمعه این هفته با

به گفته امام جمعه مهریز، تشکیل دولتی جوان و انقلابی طبق توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات پیش‌رو، حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است .

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه های مجازی نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ،افزود: طبق توصیه معظم‌له، مشارکت بالا و انتخاب اصلح باید رویکرد مردم در انتخابات روز ۲۸ خرداده آینده باشد .

وی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب اصلح زمانی محقق می‌شود که فرد مورد گزینش، مومن، انقلابی، مردمی، باکفایت و سرشار از امید و معتقد به استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: تشکیل دولت جوان و انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری زمانی در عمل محقق می‌شود که رییس‌جمهوری آینده، اعتقاد راسخ به استفاده از جوانان متدین و متخصص و همراه با عملکرد انقلابی باشد و با جدیت برای برون‌رفت از مشکلات با فساد و مظاهر آن مبازره کند.

محی‌الدینی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوع‌های امسال، انتخابات و مشارکت حماسی مردم است، یادآور شد: با وجود تلاش و خواست دشمنان که چشم دیدن عزت و اقتدار ایران را ندارند مردم با درایت و هوشیاری و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هوشمندانه وارد این عرصه می‌شوند.

وی در ادامه جنایات گسترده اخیر غاصبان رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین و غزه و نیز حمله تروریستی علیه تعدادی از دانش‌آموزان مظلوم افغان در غرب شهر کابل که منجر به شهادت حدود ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد را محکوم کرد که این حوادث بار دیگر ماهیت حقیقی مدافعان دروغین به اصطلاح حقوق بشر آمریکایی را در دنیا نشان داد.

مدیر حوزه‌های علمیه مهریز اظهار کرد: انتقام سخت ملت‌های مسلمان به خصوص جبهه مقاومت از جنایتکاران در منطقه همان خروج کامل آمریکا در غرب آسیا و خاورمیانه است، به امید خدا شاهد فروپاشی و اضمحلال رژیم کودک‌کش اسراییل غاصب خواهیم بود.

محی‌الدینی به اقدامات رزمندگان مقاومت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین در برابر توطئه‌های دشمنان و در صدر آنها رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تکفری اشاره کرد و گفت: گروه‌های مومن و انقلابی جبهه مقاومت در منطقه با الهام از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی قدرت خود را با موشکباران لانه عنکبوتی غاصبان صهیونیستی نشان دادند.

وی به اهمیت حفظ وحدت امت اسلام و بیداری در برابر دشمنان به خصوص آمریکا و اسراییل غاصب اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان با وجود تمامی توطئه‌های نظامی و اقتصادی که علیه امت اسلام دارند با ایستادگی ملت‌ها و رزمندگان پیروز جبهه مقاومت، استکبارجهانی روز به روز ذلیل‌تر و رسواتر می‌شود .

امام جمعه مهریز به روز روابط عمومی و اهمیت و نقش ارتباطات در دنیای کنونی برای اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی درست و به موقع  بر اساس اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالان این عرصه باید با عمل به وظایف نسبت به بررسی مسایل و مشکلات و ارزیابی اقدامات عمل کنند که نقش مهمی در ارتقای امور دارد.

محی‌الدینی، در ادامه لغو فرمان تاریخی امتیاز تنباکو از سوی آیت‌الله میرزای شیرازی در دوران حکومت سلسله قاجاریه را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: این اقدام و نهضت، برکت  زیادی برای کشور داشت که شامل مبارزه با استبداد سلطنتی ، نفوذ و دخالت‌های خارجیان، خیانت‌های جریان روشنفکری غرب‌زده و استمرار سیره مبارزه و بصیرت‌محور در جریان روحانیان متعهد برشمرد

وی در ادامه با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه اطهار (ع) هم بقیع اشاره کرد و گفت: منشای بسیاری از مشکلاتی که امروز دامنگیر اسلام و مسلمانان عالم به خصوص در منطقه شد به خاطر گسترش تفکر وهابی گری و حمایت‌ هایی است که آنها با گروهک‌های تکفیری منطقه دارند. 

امام جمعه مهریز بیان کرد: امروز وهابیت به کانون اصلی فتنه و فتنه‌گری در جهان اسلام تبدیل شد و با همدستی و حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه از هیج تلاشی علیه وحدت مسلمانان و پیشگیری از گسترش اسلام ناب محمدی (ص) ندارد ولی با وجود همه تلاش‌ ها با هوشیاری و بصیرت همگان نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

محی‌الدینی تصریح کرد: بسیاری از جنایات بی حد و حصری که امروز در برخی از کشورهای منطقه صورت می‌گیرد ریشه در همین تفکر وهابیت و حمایت محور شرارت غربی و عبری دارد که به حول و قوه الهی، امت اسلام و ستمدیدگان عالم با وجود همه دشمنی‌ها با قدرت در مسیر حقیقت و عزت واقعی گام بر می‌دارند.

وی همچنین از حضور گسترده مردم در آیین عبادی سیاسی نماز عیدفطر( روزپنجشنبه )  که با رعایت نکات بهداشتی در فضایی معنوی به نحو باشکوهی در حسینبه باغ بهار مهریز برگزار شد قدردانی کرد و حفظ وحدت حول دین و ولایت فقیه را موجب عزت، سعادت مردم و توسعه منطقه ذکر کرد.   

به دلیل شیوع کرونا نمازجمعه امروز در هشت شهرستان یزد به دلیل وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع کرونا لغو شد و تنها در شهرستان های بافق و اشکذر با توجه به شرایط زرد اقامه شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ابرکوه 

امام جمعه ابرکوه با اشاره به دیدار تصویری اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان تشکّل های دانشجویی گفت: حضور حداکثری و مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد ماه آینده مایه سربلندی نظام است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امروز در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود:  
تشکل های دانشجویی باید زمینه را برای حضور آحاد مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ با راهکارهای مناسبت و حماسی فراهم کند. 
وی اظهار امیدواری کرد که توصیه های رهبری معظم انقلاب در بحث انتخاب خوب ، مدّ نظرمان باشد تا دچار خطای گذشته نشویم ، زیرا در انتخاب عقلانیّت مهم است ، نه احساسات ، اگر بخواهیم از روی احساس ، انتخاب کنیم باز هم جَوّ پر هیاهوی تبلیغات مخصوصاً توسط نامزدهای خاکستری مثل گذشته مردم ما را جوگیر می کند . 
حسینی ادامه داد: امّا عقلانیت می گوید، برنامه های داوطلبان را رصد کنید ، میزان کاردانی و اعتقادشان به دین و نظام و ولایت را لحاظ و با تحقیق رأی به اصلح نه از روی احساسات بدهید. 
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی  افزود: هدف گروه های تندرو یهودی که نیروهای صهیونیستی را وادار به کشتار فلسطینیان می کند ، جایگزینی دینی است .
حسینی خاطرنشان کرد: می خواهند کاری کنند که مسجد الاقصی تخریب و بر روی خرابه های آن معبد یهود ساخته شود و دولت غاصب اسراییل هم با هدف جبران شکست هایش در برابر جبهه مقاومت و خروج از بن بست سیاسی و اجتماعی و بی دولتی ، دست به این فجایع می‌زند . 
وی اضافه کرد:  امّا مردم قدس و کرانه غربی رود اردن و فلسطینان به این نتیجه رسیدند که دیگر جای مماشات نیست و همین روحیه مقاومت ، آنان را از مرحله سنگ پرانی به موشک پرانی رساند . 
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: پشت پرده ماجرا دست خونین آمریکا قرار دارد پس از ۲۰ سال حضور نامشروع  و ناکام در افغانستان برای نجات خود چاره‌ای جز خروج از این کشور ندارد.
وی اضافه کرد:  آمریکا برای خسته کردن مردم دست به آشوب سازی و ناامنی و حوادث تلخ می زند تا کینه توزانه انتقام جویی از مقاومت مردم بکند . 
امام جمعه ابرکوه با محکوم کردن این جنایت هولناک خواستار توجّه بیشتر دولت افغانستان و مجامع بین المللی برای پیشگیری از تکرار اینگونه حوادث رنج‌آور و تلخ در آینده شد. 
وی همچنین ادامه داد: باز هم دست آمریکا به عنوان سرکرده استکبارجهانی در عراق نمایان می‌شود و با حمله معدودی آشوبگر از طرفداران جناح شیعه انگلیسی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا سعی در مخدوش کردن روابط برادرانه ایران و عراق می کنند . 
حسینی خاطرنشان کرد:  قطعاً محوریت غربی ، عبری و عربی حُسنِ این روابط را بر نمی تابد و عوامل خود را وادار به اینگونه اقدامات تفرقه افکنانه و فتنه انگیز می کند تا پیوند عمیق مذهبی و فرهنگی و اجتماعی عراق و ایران را به خیال خام خود دچار اختلال کند.
وی افزود: در این خصوص به یاری خدا و هوشیاری مردم و مسوولان ایرانی و عراقی طرفی نخواهند بست گرچه همدستی تشیع انگلیسی با وهابیت آمریکایی در تقابل با راهبری جبهه مقاومت است اما به لطف خدا مکتب شهید سلیمانی در عراق حرف اوّل را می زند که پیامش حفظ وحدت و انسجام امّت اسلامی است .

بهاباد

امام جمعه شهر بهاباد جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین را بزرگترین مشکل امروز دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: سالهاست که قبله اول مسلمانان از سوی این رژیم جعلی و ظالم تصرف شد و در کنار آن، مردم فلسطین هم مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی در خطبه های مجازی نمازجمعه این هفته حمله رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در کرانه با ختری و نوارغزه را محکوم کرد و گفت : همه باید در مقابل جنایت‌های صهیونیست ها احساس مسوولیت کنند و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم فلسطین فروگذار نکنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ادامه داد: همه باید در مقابل این رژیم سفاک متحد و یکدل شوند و از مردم مظلوم فلسطین با تمام توان حمایت کنند.

بشکانی با بیان اینکه چند روزی است که جنگ فلسطین جدی شده و تاکنون سابقه نداشته که این چنین آتش بر سر اسراییل بریزد؛ افزود: نباید به صهیونیست‌ها مهلت داد و باید با موشک‌ها دشمنان اسلام را با خاک یکسان کرد .

امام جمعه بهاباد همچنین با محکوم کردن جنایت دشمنان اسلام در افغانستان و کشتن دانش آموزان دختر مظلوم و بی گناه  مدرسه سیدالشهدای کابل گفت : کشتار ۸۵ دانش‌آموز بی‌ گناه از سوی گروه‌های تندرو و جنایتکار، دور از انسانیت است و چنین اعمال سفاکانه‌ای در هیچ قاموسی پذیرفته نیست.

وی  خواستار توجه بیشتر دولت افغانستان و مجامع بین‌المللی برای پیشگیری از تکرار این‌گونه حوادث رنج‌آور شدو گفت : کسانی که به نام دین دست به قتل و کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند، بزرگترین خیانت را در حق دین و آموزه‌های دینی می‌کنند، چراکه اسلام دین رافت، مهربانی و عطوفت است.

خطیب جمعه بهاباد تصریح کرد : مسلمانان جهان باید از مردم این کشور حمایت کنند و اجازه ندهند توطئه‌های دشمنان عملیاتی شود، این عملیات تروریستی دل هر انسان آزاده و با وجدان را جریحه‌ دار کرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد