تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 20:38
کد خبر : 75250

از شناسایی ۷۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا تا تدارک بیش از ۴۸۰۰ بسته معیشتی برای خانوارهای کرمانشاهی

از شناسایی ۷۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا تا تدارک بیش از ۴۸۰۰ بسته معیشتی برای خانوارهای کرمانشاهی

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها|طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی از دوم آذرماه آغاز شده است که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها|طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی از دوم آذرماه آغاز شده است که رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آن می‌گوید: «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

براساس گفته سردار غلامرضا سلیمانی، همه این اقدامات، راهبرد تدافعی است و در قالب این طرح جدید قرار است راهبرد دیگری در کنار این راهبرد به عنوان راهبرد اصلی به میدان آورده شود که آن راهبرد تهاجمی یعنی قطع زنجیره تکثیر ویروس از طریق بیماریابی با تکیه بر همه ظرفیت‌های انسانی، ارتباطی، مخابراتی و فناورانه و شبکه بهداشت و درمان کشور است. طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد.

امروز پنجشنبه ۲۷ آذرماه نیز طرح شهید سلیمانی در بسیاری از شهرها و روستاها در سراسر کشور اجرا شد که در ادامه، بخش‌هایی از این حرکت مردمی را مرور می‌کنیم.

 

غربالگری ۸۱ درصد از جمعیت مشگین شهر

اکبر صمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت مقابله با کرونا، تاکنون ۸۱ درصد از جمعیت شهرستان مشگین‌شهر غربالگری شده و تست سریع برای افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا توسط بهداشت و درمان انجام گردید و مبتلایان در منزل قرنطینه و افراد بدحال نیز جهت درمان به بیمارستان ارجاع داده شده‌اند.

وی افزود: طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سایر نقاط استان و کشور توسط قرارگاه عملیاتی شهرستان مشگین‌شهر از ۳۰ آبان سال‌جاری در قالب کمیته‌های پنج‌گانه فعال شده و طرح مهم غربالگری توسط بسیجیان شهرستان با محوریت فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج به‌صورت محله محور آغاز شد.

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: هم‌اکنون هتل ساوالان شهرداری و سالن ورزشی صالحین سپاه با هدف ایجاد نقاهتگاه به‌صورت کامل تجهیز گردیده است.

صمدی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم شریف شهرستان مشگین‌شهر و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، نیازی به استفاده از این نقاهتگاه‌ها نباشد تا با سلامتی کامل مردم، از این بحران عبور نماییم.

از توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی تا ثبت نام رایگان سهام عدالت

مصطفی امام‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره ورود همه دستگاه‌ها برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اهداف طرح شهید سلیمانی مدیریت کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش گروه‌های در معرض خطر است و راهبردهای طرح شهید سلیمانی تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، آزمایش در سطح گسترده و هدفمند، قرنطینه سازی، رهگیری بیماران و فرهنگ‌سازی مناسب است.

فرمانده سپاه شهرستان بافت عنوان کرد: شهرستان بافت به ۴۳ منطقه در قالب ۴ پایگاه جامعه سلامت شهری و ۳۹ خانه بهداشت روستایی تقسیم‌شده است و در حدود ۱۲۰ نفر نیروی بسیجی در قالب این طرح به شبکه بهداشت و درمان معرفی‌شده‌اند و به ۱۳ تیم که به‌صورت تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی هستند و محله‌محور و خانواده‌محور در محل‌های شهرستان فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی کمک به افراد نیازمند و افراد درگیر با بیماری کرونا که در بحث معیشت دچار مشکل شده‌اند، است، عنوان کرد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی حدود ۳۰۰ بسته معیشتی با مبلغی حدود ۹۰ میلیون تومان در سطح شهرستان توزیع‌شده است و در هفته آینده ۴۰۰ بسته معیشتی در سطح شهرستان در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع خواهد شد و همچنین توزیع بیش از یک‌ تن میوه در شب یلدا برای نیازمندان شهرستان خواهیم داشت. امام‌بخش خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار ۱۶ تن مرغ منجمد تنظیم بازار با همکاری سازمان بسیج اصناف در سطح شهرستان توزیع‌شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: نظارت و کنترل بر بازار یکی دیگر از اهداف طرح شهید سلیمانی است که اداره صمت و اصناف شهرستان با کمک ۱۳ گروه از بسیجیان در حال انجام است و در همین راستا ۱۳۳ مغازه مورد بازرسی قرار گرفتند.

فرمانده سپاه شهرستان بافت گفت: به‌منظور کاهش ازدحام جمعیت در مراکز پیشخوان دولت برای ثبت‌نام سهام عدالت پنج پایگاه مقاومت بسیج مأمور شده‌اند که ثبت‌نام از متقاضیان را به‌صورت رایگان در سطح شهرستان انجام دهند تا موجب کاهش جمعیت  در این دفاتر شود.

 

شناسایی ۷۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا

سیدعباس موسوی درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در استان  مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: این طرح، طرحی با اجزای گسترده‌ در راستای بیماریابی در شهرها و روستاهای استان مازندران همانند سایر کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: طی ۸ ماه گذشته این طرح شروع شده که امیدواریم با اضافه شدن بسیج و جمعیت هلال احمر بتوانیم گستره شناسایی را بالا ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ تا ۷۰هزار بیمار مشکوک را در اجرای این طرح شناسایی کردیم، تصریح کرد: بخش دیگر این طرح نظارت بر اماکن و اصناف است که البته با کمک نیروهای هلال احمر و بسیج میزان نظارت‌ها را تا سه برابر افزایش دادیم. این مسؤول بیان کرد: بحث دوم در اجرای طرح شهید سلیمانی، قرنطینه است که نظارت در حوزه‌های مختلف، متفاوت است تا نیازمندی افراد تامین شود.

موسوی خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگر قرنطینه معکوس است  ۶۷۶هزار نفر باید معرفی شوند؛ به این معنا که از دسترس اجتماع خارج شوند و مسؤولیت  آن با بسیج است تا از خطر ویروس در امان باشند.

 

اجرای طرح «راه سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می گذرد» در میبد

حجت الاسلام سجاد محمدزاده با اشاره به ضرورت حمایت مستمر از اقشار آسیب دیده کرونایی، اظهار کرد: حمایت از آسیب دیدگان در موج سوم کرونا، با تاسی از روحیه جهادی سردار شهید سلیمانی در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد قرار گرفته است.

وی با اشاره به فضیلت بالای کمک به تامین خوراک و پوشاک نیازمندان، افزود: در نظر داریم در این طرح ۱۰۰۰ بسته معیشتی را به ارزش تقریبی هر بسته ۳۵۰ هزار تومان از محل اجرای نیات موقوفات با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در اختیار اقشار نیازمند قرار دهیم.

محمدزاده گفت: اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان میبد از ابتدای کرونا تاکنون ۱۸۵ میلیون تومان جهت تامین بخشی از هزینه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان امام جعفر صادق میبد اهدا نموده و بالغ بر ۱۲۰۰ بسته معیشتی و پوشاک به ارزش ۳۵۰ هزار تومان به ازای هربسته بین اقشار نیازمند شهرستان توزیع کرده است.

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۱۰۰ مسجد در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه اهمیت و نقش امام محله در رفع مشکلات در حال حاضر ۴ هزار و ۸۵۰ امام محله در سطح کشور مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار امام محله در سطح شهرها فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: ۳۵۰۰ نفر از امامان محله در روستاها و ۳۵۰ نفر نیز در مناطق حاشیه‌ای مستقر هستند.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: طرح بنیاد هدایت با محوریت امام محله در دستور کار بوده به طوری که کارکرد مساجد از صرف برپایی نماز جماعت به سمت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفع مشکلات هدایت می‌شود که امامان محله نقش کلیدی در اجرای این طرح دارند.

میرمحمدیان گفت: امامان محله وظیفه ارزیابی و نیازسنجی در محلات را داشته که با توجه به ظرفیت‌ها، اقداماتی مؤثر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان زیرساخت‌های تمدنی و الهی در راستای تحقق اهداف اثرگذار بوده و در زمینه الگوسازی، فرهنگ‌سازی و‌ جریان‌سازی نیز نقش بسزایی دارند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدامات ضد کرونایی در مساجد گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۱۰۰ مسجد در سراسر کشور در حال اجرا بوده و خوشبختانه نقش مطلوبی در مبارزه با این ویروس منحوس داشته است.

میرمحمدیان تصریح کرد: مشارکت مردم در طرح بنیاد هدایت و فعالیت‌های رسانه‌ای مدنظر بوده که امامان محله این رویکرد و اهداف را اجرایی می‌کنند.

تدارک بیش از ۴۸۰۰ بسته معیشتی برای خانوارهای کرمانشاهی

سردار بهمن ریحانی در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: نیروی سپاه و بسیج در این طرح در حوزه‌های نظارتی و حمایتی و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی مشارکت و همکاری دارند.

وی بسته‌های معیشتی تهیه شده برای طرح شهید سلیمانی را ۴ هزار و ۸۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: از ابتدای طرح یک‌هزار و ۷۲۸ بسته بهداشتی بین خانواده‌ها توزیع شده که روزانه به دست حدود ۳۰۰ خانواده می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، ادامه داد: با گذشت یک ماه از اجرای این طرح کرونا با همکاری خوب مردم تا حد زیادی فروکش کرده از یک‌هزار و ۲۶۰ بیماری کرونایی آمارها الان به ۲۹۷ نفر رسیده است.

محمودرضا مرادی تصریح کرد: در طرح موسوم به شهید قاسم سلیمانی شهر کرمانشاه به ۱۰ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی حضور دارند و تاکنون نیز ۱۰ هزار و ۳۲۶ خانوار غربالگری و از ۴ هزار و ۷۴۴ نفر هم تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶ نفر تست پی‌سی‌ار آن‌ها مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: طبق آمارها ۷۲ درصد فوتی‌های کرونا در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است این آمار در این ایام زنگ خطری برای دورهمی‌های شب یلدا است.

استاندار کرمانشاه هم، اضافه کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به جای اینکه ویروس به سراغ ما بیاید ما در خانه‌ها  با تست فوری ویروس را پیدا می‌کنیم و از خانوارهای نیازمند هم با توزیع بسته‌های کمک معیشتی، حمایت می‌کنیم.

بازوند با ابراز نگرانی از دورهمی شب یلدا، گفت: برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها می‌تواند ما را دوباره به روزهای اوج کرونا برساند که خسارت مال و جانی جبران‌ناپذیری در پی دارد، شب یلدا با کرونا به میهمانی نروید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه هم در ادامه با اشاره به تعامل خوب رسانه در پوشش رسانه‌ای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: برنامه‌های این حوزه در بخش‌های مختلف صدا و سیما، خبر و فضای مجازی تهیه و انعکاس داده می‌شود.

افشین امیری راه‌اندازی استودیو سلامت را نیز گامی موثر در راستای کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان به ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: چندین مستند در شبکه زاگرس در راستای انعکاس اقدامات تیم‌های حمایتی و جهادی که به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به درب منازل مراجعه داشته‌اند، تولید و پخش شده و همچنان ادامه دارد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد