چرا قیمت مواد اولیه صنعتی کاهش نمی یابد؟
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، بنابر اعلام گروه بازرگانی هزاران ایده سبز، از طرفی در بازارهای B2B، حاشیه سود دلالها به مراتب بیشتر از بازارهای B2C است؛ به همین دلیل تعداد دلالها در این بازارها همه روزه در حال افزایش است. اما برای حذف
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، بنابر اعلام گروه بازرگانی هزاران ایده سبز، از طرفی در بازارهای B2B، حاشیه سود دلالها به مراتب بیشتر از بازارهای B2C است؛ به همین دلیل تعداد دلالها در این بازارها همه روزه در حال افزایش است. اما برای حذف این دلال ها چه باید کرد؟
چه کسب و کارهایی B2B هستند؟
به طور کلی، همه کسب و کارها (از نظر نوع مشتریانشان) به چند دسته تقسیم میشوند که بزرگترین آن ها، کسب و کارهای B2C و B2B هستند. کسب و کارهای Business to Consumer یا همان B2C، کسب و کارهایی هستند که محصولات و خدمات خود را به مصرف کنندگان نهایی یا همان مشتریان حقیقی ارائه میدهند. خوار و بار فروشیها، بوتیکها، تعمیرگاههای خودرو، کافه و رستورانها از این دست کسب و کارها محسوب میشوند.
کسب و کارهای Business to Business یا همان B2B نیز دسته ای از کسب و کارها هستند که مشتریان آنها هم خودشان کسب و کارهای مستقل دیگری هستند. در این کسب و کارها، محصولات و خدمات برای مصرف کنندگان و مشتریان حقیقی طراحی و تولید نمیشود. برای مثال تولیدکنندگان ابزارآلات صنعتی، شرکتهای ارائه خدمات مشاوره ای به دیگر کسب و کارها، تامین کنندگان مواد اولیه صنعتی و توزیع کنندگان مواد اولیه صنعتی از این دست کسب و کارها محسوب میشوند.
نقش دلال ها بازار B2B چیست؟
به طور خلاصه، به واسطه بالا بودن حجم تراکنشها و نبودن نهادهای تنظیم کننده بازار، حجم سود دلالان و واسطه های بازار B2B بسیار بالاست. اما مشکل اصلی زمانی رخ می دهد که حاشیه سود این دلالان به اندازهای بالا میرود که بازار را تحت تاثیر خود قرار میدهد. افزایش کاذب قیمت مواد اولیه به علاوه احتکار و کلاهبرداری در این بازار، باعث به وجود آمدن زنجیرهای از رخدادهای آسیب زننده به دیگر بازارها (حتی بازار خرده فروشی ها) میشود.
راه حل حذف دلالها از بازار B2B چیست؟
ارتباط مستقیم فروشنده و خریدار.
برای اینکه دست دلالها و واسطهها از این بازار کوتاه شود، چارهای جز برقراری ارتباط مستقیم بین تولیدکنندهها و تامینکنندهها است. اما این کار هم چالشهایی دارد. ارتباط مستقیم با مشتریان در بازار B2B به راحتی بازارهای B2C نیست. حجم بالای تراکنشهای بانکی، مشکلات ترابری و لجستیکی و از همه مهم تر، اعتمادسازی بین خریدار و فروشنده از چالشهای اصلی در این بازار هستند.
به چه کسی باید اعتماد کرد؟
در سالی که گذشت شاهد تبلیغات گسترده پلتفرمهایی بودیم که ادعای آسان سازی ارتباط خریداران و فروشندگان بازار B2B میکردند. دست آخر هم با وجود همه سر و صداهایی که در بیلبوردهای سطح شهر و تبلیغات صدا و سیما کردند، نه خبری از شروع به کار پلتفرم در زمانی که وعده داده بودند شد و نه خبری از آسان سازی. دست آخر هم اندک اعتمادی که بین افراد باقی مانده بود با اعلام دریافت هزینه در هنگام ثبت نام از بین رفت و چاره ای جز روی گردانی تصمیم گیرندگان این پلتفرمها به سمت همان بازار ثابت شده B2C نماند.
اما در همین حین که شبکههای مجازی، بیلبوردها، رادیو و تلویزیون با تبلیغات این پلتفرمها پر شده بود، متخصصانی در حال ایجاد بسترهایی “واقعی” برای بازار B2B بودند. در شش ماهه پایانی سال ۱۳، پلتفرم خرید و فروش آنلاین هزاران، به طور رسمی کار خود را شروع کرد و توانست با ایجاد ساز و کارهایی تخصصی و حرفهای، پا در مسیر حذف دلالهای بازار B2B بگذارد. این پلتفرم در مدت زمان کوتاهی توانسته است با اتکا به تلاشهای متخصصان خود و کیفیت بالای خدماتی که ارائه میدهد، اعتماد بسیاری از تولیدکنندگان، تامینکنندگان و توزیعکنندگان بزرگ و کوچک را جلب کند.
اگر شما هم صاحب یک کسب و کار B2B هستید و قصد دارید تا با ایجاد یک کانال فروش آنلاین کارتان را توسعه دهید، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به گروه هزاران، شرایط دریافت اعتبار بانکی برای خرید و فروش و همچنین ثبت نام رایگان (هم برای خریداران و هم برای تامین کنندگان) در وبسایت هزاران، اینجا کلیک کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰