تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 14:17
کد خبر : 111827

حجت‌الاسلام ‌طائب: بیدارسازی عالم غیرمتهتک در انقلاب ایران با تشیع پیکر حاج قاسم مهر تایید خورد

حجت‌الاسلام ‌طائب: بیدارسازی عالم غیرمتهتک در انقلاب ایران با تشیع پیکر حاج قاسم مهر تایید خورد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اصفهان‌، به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در ویژه برنامه شنبه‌های انتخاباتی با موضوع دولت جوان حزب‌اللهی، با بیان اینکه در جامعه امام علی

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اصفهان، به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در ویژه برنامه شنبه‌های انتخاباتی با موضوع دولت جوان حزب‌اللهی، با بیان اینکه در جامعه امام علی (ع) عالم متهتک اکثریت بوده‌اند، گفت: بیدارسازی عالم غیرمتهتک در انقلاب ما یک روند صعودی داشته که با تشیع جنازه حاج قاسم مهر تایید خورد، در گام دوم قوه مجریه جایگاه بالایی در اقدام و عمل دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه آن زمان به این نکته که حضرت فرمودند دو گروه پشت من را شکستند، افزود: دو گروه از نظر اثرگذاری در جامعه آن زمان اکثریت بودند و همین سبب شد که حکومت زمین بخورد. امیرالمومنین (ع) به دنبال تداوم بخشی به راه پیامبر و وارد ساختن در حیطه‌های بزرگ عدالت بود که در محراب به‌شهادت رسید.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه وقتی حاکم یا رئیس جامعه‌ای کشته شود علامت این است که خط مشی در جامعه پا نگرفته است، بیان کرد: این دو گروهی که حضرت علی (ع) فرمودند باعث شدند پشت من بشکند یکی عالم متهتک است. حلقه اتصال سیاسی امام علی (ع) با جامعه همین نماز جمعه‌ها بود، اینها علمای بلاد بودند و می‌دانستند حضرت حق است اما خلاف این را برای مردم می‌گفتند.

وی با بیان اینکه تمام ایام حکومت امام علی (ع) به جنگ گذشت و کسی که جنگ را راه می‌انداخت طرف مقابل بود و امیرالمومنین (ع) دفاع می‌کند، تصریح کرد: اما آن علما که باید این موضوع را برای مردم توضیح می‌دادند، به گونه‌ای وانمود می‌کردند که امام مقصر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران: جریان فرهنگی حزب اللهی در بین نیروهای انقلابی تقویت شودنوریان: دانشگاه تهران نقش دانشجوی متعهد در روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی را بررسی می‌کندحجت الاسلام بی‌آزار: درد ما این است بعضی بچه‌های حزب اللهی جزیره‌ای عمل می‌کنند

طائب گفت: گروه دوم جاهل متنسّک است آنها که عالم نبودند اما گوش آنها برای فهم مطالب امیرالمومنین (ع) هم بسته بود، همان خوارج که حضرت فرمودند بعد از من با اینها خیلی نجنگید چون اینها حق را می‌خواهند اشتباه تشخیص داده‌اند.

وی در ادامه با بیان این که نتیجه این شد که حق در محراب عبادت به شهادت برسد و در پس جنازه امیرالمومنین دو نفر فقط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بودند هشتاد سال هم قبر پنهان است، خاطرنشان کرد: امروز پیروزی در صحنه مقاومت بعنوان دست برتر برای کشور است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار سپس به موضوع جاهل متنسّک اشاره کرد و گفت: در علوم سیاسی اوامر ارشادی قویتر از اوامر مولوی است امر مولوی دستوری است که علت ملاک آن برای عقل روشن نیست در وجود آخرتی ما اثر دارد اما امر ارشادی برای عقل معلوم است منتها عقل غافل است این را عقل باید بیدار کند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی: جدایی از خط‌مشی شهدا سبب نابودی ارزش‌ها می‌شودرونمایی از کتاب دولت جوان حزب‌اللهی بسیج اساتیدتشکیل کمیته صیانت از همبستگی گفتمانی انتخابات در بسیج اساتید

وی با اشاره به این که در جامعه امام علی (ع) اکثریت عالم متهتک بودند، البته امام عالمان غیر متهتک هم داشتند که در جنگ صفین اکثرا آنها را از دست دادند؛ اظهار داشت: برخلاف جامعه امیرالمومنین (ع) در جامعه ما امروز آنها اکثریت نیستند، در جامعه ما عالم غیر متهتک فراوان است، همین شما اساتید که می‌فهمید و آمده‌اید پای کار.

طائب با بیان این که تشیع جنازه حاج قاسم نشان داد جامعه ما دارای عالم غیر متهتک است، ادامه داد: در بحث مقاومت شما اساتید کار کرده‌اید و اقدام حاج قاسم، که اینها در تشییع جنازه حاج قاسم مهر تایید خورد در این چند استان حدود ۲۶ میلیون نفر شرکت کردند یقین در کل ایران بیش از۷۰ میلیون در تشیع شرکت می‌کردند.

وی گفت: یعنی برخلاف جامعه علی (ع) در جامعه افرادی که عالمند یعنی کسانی که حق را می‌فهمند، امام زمان خود را درک کرده و می‌توانند برای مردم توضیح دهند فراوان بوده و همین سبب شده امام جامعه دست ید برای اقدامات پیدا کند، این بیدار سازی این عالم غیر متهتک در انقلاب ما یک روند صعودی داشته است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان این که وقتی بعد از ارتحال امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری آمدند خیلی‌ها کار را رها کردند اما اهل بصیرت و صبر فراوان شدند، تصریح کرد: حرکت انقلاب افق و قله دارد بیانیه گام دوم اشاره به افق “تمدن بزرگ” است و نیاز گام دوم همراهی قوای سه‌گانه است، اگر بخواهیم به گام دوم برسیم همراهی سه قوه را لازم داریم بین سه قوه آن که جایگاه بالایی در اقدام و عمل دارد قوه مجریه است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد