تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1396 - 10:48
کد خبر : 11118

مصری: تا زمانی‌که کالای قاچاق داریم، از تولید حمایت نمی‌شود

مصری: تا زمانی‌که کالای قاچاق داریم، از تولید حمایت نمی‌شود

عبدالرضا مصری در نشست روسای خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: رفع بیکاری که مهمترین معضل اقتصادی امروز کشور است نیز در گرو همین تولید قرار دارد. وی گفت: اگر عقیده داریم که رفع مشکلات کشور در گرو تولید

عبدالرضا مصری در نشست روسای خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: رفع بیکاری که مهمترین معضل اقتصادی امروز کشور است نیز در گرو همین تولید قرار دارد.

وی گفت: اگر عقیده داریم که رفع مشکلات کشور در گرو تولید است، باید شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه اکنون شرایط  برای تولیدکننده داخلی و خارجی برابر نیست، خاطرنشان کرد: اگر نمی‌توانیم شرایطی مشابه تولیدکنندگان خارجی برای تولیدکننده ایرانی ایجاد کنیم، حداقل بر واردات کالاهای خارجی تعرفه ببیندیم که شرایط برابر شود.

مصری افزود: اکنون تولیدکننده ما فقط در بخش سود تسهلات بانکی ۲۰ تا ۲۲ درصد هزینه متحمل می‌شود، در بخش بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و … نیز هزینه‌های جانبی دیگری اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی تولیدکننده با همین شرایط سخت یک کالا را تولید می‌کند، اما یک شبه یک محموله بزرگ خارجی وارد کشور می‌شود که توان رقابت را به طور کامل از تولیدکننده ایرانی می‌گیرد.

این نماینده مجلس یکی از مهمترین راه‌های حمایت از تولید را مقابله با واردات بی رویه و قاچاق کالا دانست و تاکید کرد: تا زمانی‌که ۴۰ میلیارد دلار واردات کالای مصرفی و ۲۵ میلیارد دلار واردات قاچاق داریم، هیچ حمایتی از بخش تولید مفید نخواهد بود.

مصری اظهار کرد: این عجیب است که ما می‌توانیم عبدالمالک ریگی را از آسمان پایین بیاوریم، اما جلوی واردات این‌همه کامیون کالای قاچاق به کشور را نمی‌توانیم بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از قوانین و مقررات متغیر پیش روی بخش تولید هم گلایه کرد و افزود: تولیدکننده ایرانی هر شب هراس تغییر قوانین را دارد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط با خوب حرف زدن و برگزاری سمینار نمی‌توانیم مشکل تولید را حل کنیم، تصریح کرد: متاسفانه ما گرفتار خوب حرف زدن شده‌ایم و عمل کردن را از یاد برده‌ایم.

در ادامه حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز عمده مشکلات تولید در کشور را مربوط به مباحث اقتصادی دانست و افزود: ما در حوزه دانش فنی، تجهیزات و تکنولوژی مشکل چندانی نداریم.

این نماینده مجلس سیستم بانکی، مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی که در هیچ کجای دنیا به این شکل اخذ نمی‌شود، سختی فضای کسب و کار و … را از مهمترین موانع پیش روی بخش تولید در کشور دانست.

فولادگر در خصوص راه‌های حمایت از بخش تولید نیز اظهار کرد: برخی از راهکارها مربوط به اقتصاد کلان است، برای مثال سیستم بانکی باید اصلاح شود که سیستم بانکی ما واقعا مدل غربی است و فقط عقود آن را شرعی و اسلامی کردیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد خرد هم باید راه‌کارهایی برای حمایت از تولید اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: یکی از این راه ها توجه به تشکل های بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی است.
 

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد