تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 14:48
کد خبر : 107824

ثبت چهار هزار میلیارد تومان تخلف در زمینه قاچاق در سال ۹۹

ثبت چهار هزار میلیارد تومان تخلف در زمینه قاچاق در سال ۹۹

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «سیدجواد احمدی» اظهار داشت: بازرسان این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در سال ۹۹ معادل چهار میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «سیدجواد احمدی» اظهار داشت: بازرسان این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در سال ۹۹ معادل چهار میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام داده‌اند که در این میان، ۳۴۶ هزار و ۲۵۲ تخلف کشف و منجر به تشکیل بیش از ۲۸۰ هزار و ۳۲۴ پرونده شد.

وی افزود: در این بازه زمانی از ۵۲۳ هزار و ۴۵۱ واحد خرد و کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه، بازرسی انجام شده که تعداد ۹ هزار و ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان ثبت و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در همین مدت، جمعاً بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۸۶۳ بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام شده و بیش از سه هزار و۲۴۹ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان به سازمان تعزیرات استان ها ارسال شده است. 

دریافت ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی از طریق تلفن ارتباطی ۱۲۴

احمدی همچنین به ارائه عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها پرداخت و  تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹ در مجموع، ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی با برآورد ارزش بیش از ۲۹ میلیارد تومان در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ استان ها به صورت تلفنی، کتبی و حضوری دریافت شده است .

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی در مدت مورد اشاره، هفت هزار و ۲۱۷ فقره که صرفاً جنبه موردی و شخصی داشته و تخلف تکراری و عمومی نبوده در کارگروه های استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

احمدی عمده ترین گزارشهای مردمی در حوزه کالایی را مربوط به عرضه نان، مرغ و روغن و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری  دانست و تاکید کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته گرانفروشی و تقلب بوده است.

به گفته احمدی، طی سال ۹۹، بیش از ۱۵۹ هزار گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های مربوط انجام گرفته که برای ۶۹ هزار و ۳۳۱ مورد، پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان تشکیل شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: از مجموع گشت های برگزار شده ۱۴ هزار و ۸۰۷ مورد مربوط به اسفندماه ۱۳۹۹ بوده که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد