تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 15:22
کد خبر : 106861

وضعیت اسف‌بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی / سود احتکار نصیب دلالان می‌شود

وضعیت اسف‌بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی / سود احتکار نصیب دلالان می‌شود

محمدجواد عمرانی، فعال دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلات کشاورزاندر زمینه توزیع و عرضه محصولات کشاورزی گفت: وضعیت اسف بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی، یکی از چالش‌های جدی این بخش است و با وجود آنکه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بیشترین نقش را در این

اماده//وضعیت اسف بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی / سود احتکار نصیب دلالان می‌شود

محمدجواد عمرانی، فعال دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلات کشاورزاندر زمینه توزیع و عرضه محصولات کشاورزی گفت: وضعیت اسف بار نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی، یکی از چالش‌های جدی این بخش است و با وجود آنکه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بیشترین نقش را در این بخش ایفا می‌کنند، اما کمترین سود عاید آنان می‌شود.

عمرانی افزود: مصرف کنندگان هم مواد غذایی و محصولات کشاورزی را با قیمتی بیشتر از حد واقعی و بعضا نجومی خریداری می‌کنند که این مسئله باعث فشار بیش از حد به اقشار کم درآمد می‌شود.

فعال دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از تفاوت قیمت خرید محصولات از کشاورزان و مبلغ عرضه آن در بازار، اظهار کرد: در شهر جیرفت کرمان، کشاورزان و تولیدکنندگان چاره‌ای جز فروش پیاز به مبلغ کیلویی ۶۰۰ تومان ندارند، اما جالب اینجاست که این محصول در بازار به قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هندوانه هم کیلویی ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، اما در بازار، کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. محصول موز که تولید کشاورزان در بلوچستان است هم خریداری ندارد، اما در عوض واردات آن در دست یکی از نزدیکان رئیس جمهور است!

 

وضعیت نظام توزیع و عرضه محصولات کشاورزی در جیرفت کرمان

وی ابراز کرد: آنچه مسلم است، این سود عجیب و غریب و تفاوت قیمت نصیب دلالانی می‌شود که انحصار و احتکار را حق خود می‌دانند. در نتیجه آن هم، کشاورزان و مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند.

عمرانی اظهار کرد: با اقداماتی همچون حذف واسطه‌های اضافه، شفافیت در نظام توزیع کشاورزی، ثبت اطلاعات واسطه‌های عرصه محصولات کشاورزی و… می‌توان فاصله قیمت عرضه محصولات بین تولید کننده و مصرف کننده را کم کرد، اما به شرطی که دولت جدید و مجلس فعلی، طرحی نو در اندازند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد