تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 10:56
کد خبر : 105346

ورود قرارگاه شهید سلیمانی برای کنترل خیز چهارم کرونا در اردبیل

ورود قرارگاه شهید سلیمانی برای کنترل خیز چهارم کرونا در اردبیل

اکبر بهنام‌جو در اولین جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تشدید بیماری کرونا در دو هفته اخیر و تجربه پاییز سال گذشته، ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت نیروهای بسیجی در کنترل این بیماری به صورت محله‌محور استفاده کنیم. وی ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به ویژه زدن

اکبر بهنام‌جو در اولین جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تشدید بیماری کرونا در دو هفته اخیر و تجربه پاییز سال گذشته، ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت نیروهای بسیجی در کنترل این بیماری به صورت محله‌محور استفاده کنیم.

وی ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به ویژه زدن ماسک،‌ دوری از تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک ضرورت یادآور شد و تصریح کرد: با اعلام شرایط قرمز در دو شهر اردبیل و نمین سعی بر این است تا با اعمال محدودیت‌ها از تردد و تجمعات نابجا جلوگیری شده و کنترل شدید محله‌ای را در پیشگیری شیوع بیماری کرونا شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بستری شدن ۳۶۷ بیمار کرونایی را در مراکز بیمارستانی یادآور شد و گفت: با گسترش سفرها و دید و بازدیدها در ایام عید طغیان کرونا را در سطح کشور و استان اردبیل شاهد هستیم که قطعا ورود بسیجیان با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند برکات مفید و پرخیر و برکتی را در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم افزود: در چند روز اخیر به طور میانگین روزانه ۷۶ تا ۸۰ نفر بستری و ۴۰۰ نفر مراجعه به مراکز بیمارستانی را شاهد بودیم به طوریکه از امروز بیمارستان‌های امام رضا و سبلان نیز به مراکز بستری بیماران کرونایی اضافه شده است.

شهرام حبیب‌زاده خاطر نشان کرد: ما در دو شهر اردبیل و نمین شرایط قرمز و سایر شهرها به غیر از نیر و کوثر شرایط نارنجی را شاهد هستیم که اعمال محدودیت‌ها نیز از امروز با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی حضور در مراسم عروسی و ختم و رستوران‌ها را خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: در یک هفته اخیر دو برابر بستری‌ها و چهار برابر میزان مراجعین سرپایی را به مراکز درمانی شاهد هستیم که واقعا برای کادر درمانی فرسوده شرایط سخت و بحرانی را به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد:‌ در صورت همراهی مردم می‌توانیم از این خیز نیز عبور کنیم هر چند شرایط بسیار سخت است و ما در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته نسبت به قرنطینه خانگی و آثار و تبعات کرونای انگلیسی که بسیار کشنده و پرشیوع است، نگرانی و دغدغه‌هایی جدی داریم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد