تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 20:53
کد خبر : 20625

برگزاری کارگروه ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در تبریز

برگزاری کارگروه ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در تبریز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، کارگروه ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز پنجشنبه هفتم دیماه در تبریز برگزار شد. محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این نشست، گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، کارگروه ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز پنجشنبه هفتم دیماه در تبریز برگزار شد.

محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این نشست، گفت: پدیده حجاب و عفاف یک پدیده چند وجهی است که همه حوزه‌های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ، اقتصادی و … باید به آن ورود پیدا کنند.

وی، با تبیین علمی «برتر و کامل بودن چادر به عنوان حجاب» تصریح کرد : حجاب برتر در واقع نماد و نشانه‌ای از نگرش‌های اعتقادی یک فرد محسوب می‌شود و دامنه مواجه با پدیده حجاب مرتبط با تقویت مهارت‌های اجتماعی و زندگی فردی است.

محمدپور، با اشاره به اهمیت موضوع عفت عمومی در حیات اجتماعی هر جامعه خاطر نشان کرد : حجاب و عفاف مقوله‌ای است که هم نقطه امنیت و صیانت و هم نقطه آسیب هر جامعه در آن نمود پیدا می‌کند و برنامه ریزی و پرداختن به این موضوع باعث خواهد شد تا امنیت برای خود فرد و نسل های آتی ایجاد شده و مصونیت ببخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، از حجاب به عنوان یک هنجار و ارزش دینی و اجتماعی نام برد و گفت:بحران هویت جوانان جدی ترین بحرانی است که در خلال شکل گیری شخصیت و هویت آنها رخ می‌دهد، جوان دچار بی برنامه گی شده ، به گونه‌ای که نمی‌تواند برای زندگی خود طرح و برنامه ی منسجمی تهیه کند.

دبیر کارگروه ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف با بیان اینکه خود شناسی یکی از مهارت‌های مهم در زندگی فردی است، گفت: اگر کسی به معرفت نفس برسد قطعاً در صیانت و عزت نفس هم مصر خواهد بود.

وی در ادامه ارائه الگوی مناسب پوششی برای جوانان را یک ضرورت خواند و افزود: برای انجام اقدامات در حوزه عفت عمومی و حجاب علاوه بر اقدامات ترویجی – تبلیغی در بعضی موارد به اقدامات سلبی و اقناعی نیر احساس نیاز می شود.

محمدپور، پس از شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای کارگروه گفت:موارد مطروحه در این نشست ارزشمند است و نشان از این دارد که در نتیجه تجربیات گران قیمت حاصل شده است و در ادامه گفت:باید در کمیته فرهنگی – تبلیغی طرح ها ، برنامه ها و آسیب‌های وارده در خصوص حجاب و عفاف پیگیر ی شود و به مجریان طرح ها نتایج اقدامات ابلاغ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اعلام اینکه باید مصوبات این کارگروه کاملا منطبق با حجاب و عفاف باشد خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته، گزارش اقدامات خود را در حوره ارتقای عفاف عمومی و حجاب باید در فرمت یکسان و به صورت تحلیلی ارائه دهند.و همچنین خواستار تشکیل گروه پژوهشی و مطالعاتی شد و یاد آور شد که هر کدام از اعضای این کمیته باید پیشنهادات عملیاتی خود را با فرمت خاص و یکسان و در قالب طرح توجیهی ارائه کنند.

محمدپور در ادامه با اشاره به انجام پژوهش‌های انجام شده با موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: عناوین پژوهش‌های انجام شده باید به همراه یافته ها و پیشنهادات پژوهشی ارائه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تاکید بر دیربازده بودن کارهای فرهنگی اذعان کرد: فعالیت‌های فرهنگی زمان بر و دیربازده است و در لایه های زیرین و عمیق اتفاق می افتند ،اما مانا هستند و تاثیرگذار.

علی پیروزمنش، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی هم در این نشست، به برگزاری نشست‌های کارگروه حجاب و عفاف به صورت منظم و مستمر تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به هدف مشترک و متعالی در این حوزه نیازمند یک وحدت و اقدام فرایندی هستیم.

وی با انتقاد از اقدام جزیره ای در این حوزه گفت: در حوزه اقدامات عمیلیاتی حجاب و عفاف باید برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد و تا اقدامات منظم و فرایند محور منجر به اخذ تصمیمات کلان در این حوزه گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی بر لزوم ترویج مفاهیم و برنامه های حجاب و عفاف تاکید و خاطرنشان کرد : در تلاش هستیم دستورالعمل های مربوط به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی از جمله برنامه های مرتبط با حجاب و عفاف را توسعه و ترویج دهیم چرا که معتقدیم ، مساله ی حجاب و عفاف پدیده ای است که باید در تمامی سطوح و در بطن جامعه مورد توجه قرار گیرد.

پیروزمنش گفت: برای اثر بخشی اقدامات و برنامه ها در حوزه عفاف و حجاب باید اقدامات سلبی، اقناعی، تبلیغی و ترویجی به صورت تجمیع و در کنار هم انجام شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد