تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 7:11
کد خبر : 10430

بیمارستان‌ها یکی از خریداران کالای قاچاق

بیمارستان‌ها یکی از خریداران کالای قاچاق

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: معمولا بیمارستان‌هایی که در مضیقه مالی قرار دارند، خریدار تجهیزات قاچاق می‌شوند، غافل از این‌که خرید تجهیزات قاچاق از چند جنبه به نفعشان نیست.  دکتر سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: معمولا بیمارستان‌هایی که در مضیقه مالی قرار دارند، خریدار تجهیزات قاچاق می‌شوند، غافل از این‌که خرید تجهیزات قاچاق از چند جنبه به نفعشان نیست. 

دکتر سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: تجهیزات قاچاق که وارد کشور می‌شود دو گروه است ؛ گروه اول، معمولا دستگاه‌های نو نیست و چند بار مصرف است.

وی افزود: این دستگاه‌ها مربوط به کشورهای دیگری است که مدتی استفاده شده و سپس به‌وسیله قاچاقچیان به ایران آورده شده‌است، برخی از این دستگاه‌ها هم مسروقه است.

مره‌صدق اضافه کرد: گروه دوم، دستگاه‌های چندبار استفاده نیستند، اما استانداردهای لازم را برای تشخیص و درمان ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند از مبدا قانونی به کشور بیاید، چون مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق تجهیزات بیمارستانی گفت: معمولا بیمارستان‌هایی که در مضیقه مالی قرار دارند، خریدار تجهیزات قاچاق می‌شوند، غافل از این‌که خرید تجهیزات قاچاق از چند جنبه به نفعشان نیست. 

وی افزود: اگر این دستگاه‌ها از گروه اول باشد، هزینه‌ای که یک بیمارستان باید در درازمدت برای تعمیر دستگاه خرج کند حتی ممکن است از قیمت دستگاه نو هم بیشتر شود و حتی امکان دارد یک دستگاه هرگز بدرستی کار نکند.

مره‌صدق اضافه کرد: این احتمال برای گروه دوم هم صادق است، یعنی دستگاهی که مجوز لازم را از وزارت بهداشت دریافت نکرده است طبیعتا در تشخیص و درمان کارآیی لازم را ندارد و جان بیمار را به‌خطر می‌اندازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: اول این‌که استانداردهای همگانی در مراکز درمانی اجباری شود و همه این مراکز موظف شوند دستگاه‌های تشخیصی را با کیفیتی مشخص و تائید شده، تهیه کرده و دوم این‌که بازرسان وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها فعال‌تر عمل کنند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد