تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 10:42
کد خبر : 101856

ایجاد اشتغال پایدار در گرو تولید است

ایجاد اشتغال پایدار در گرو تولید است

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سال نو با بیان اینکه هدف، سیاست‌گذاری و استراتژیکی که برای سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده، در واقع همان جهش تولیدی است که در سال گذشته مطرح شد، گفت: این در حالی است که برای سال‌جاری برای محقق شدن اهداف و استراتژی از

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سال نو با بیان اینکه هدف، سیاست‌گذاری و استراتژیکی که برای سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده، در واقع همان جهش تولیدی است که در سال گذشته مطرح شد، گفت: این در حالی است که برای سال‌جاری برای محقق شدن اهداف و استراتژی از سوی مقام معظم رهبری برنامه تدوین شده است.

وی افزود: در حقیقت شعار امسال برنامه‌ای برای محقق شدن شعار سال گذشته به صورت موثرتر و جدی‌تر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه نکته‌ای که باید برای سال‌جاری مدنظر قرار دهیم، وزن مسئولیت حاکمیت در تحقق شعار امسال است که به مراتب بیشتر از شعار سال گذشته بود، تصریح کرد: در سال گذشته بخش عمده‌ای از جهش تولید، فعالیت‌ها و عملیاتی کردن این برنامه‌ها بر عهده بخش خصوصی بود ولی امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده، وزن مسئولیت حاکمیت به مراتب خیلی بیشتر از بخش خصوصی است.

فغفوری با بیان اینکه طبیعی است که قوای سه‌گانه در این بحث مسئولیت‌های بیشتر و اساسی‌تری دارند، ادامه داد: انتظار این است که با احصای موانع و مشکلات و نیز پشتیبانی از تولید، شعار جهش تولید در سال‌جاری موثرتر، قوی‌تر و ملموس‌تر در سفره زندگی مردم دیده شود.

وی یادآور شد: با تجربیاتی که طی سال گذشته و در بحث جهش تولید دستگاه‌های اجرایی، مسئولان اداری و بخش خصوصی داشت، قطعاً این تجربیات موثر خواهد شد تا بتوانیم در سال جدید به گونه‌ای متفاوت‌تر فعالیت کنیم.

فغفوری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه قوه مجریه و دستگاه‌های اجرایی انجام شود، این است که بر اساس تجربیات سال گذشته، این موانع در بخش‌های مختلف احصا شود، اظهار کرد: در این خصوص می‌توان به سیستم بانکی کشور اشاره کرد که به نظر می‌رسد باید بیشتر از این‌ها در خدمت تولید باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: در بحث مشوق‌های مالیاتی و تامین‌اجتماعی باید به گونه‌ای فعالیت و سیاست‌گذاری شود که رغبت مردم برای اینکه سرمایه‌های خود را به سمت تولید سوق دهند به مراتب خیلی بیشتر از بخش‌های دیگر باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولید می‌تواند اشتغال ثابت و پایداری را ایجاد کرده و مانع از تورم در کشور شده و سرمایه‌ها را به سمت جایگاه تولید سوق داده و ارزش‌افزوده ایجاد کند، عنوان کرد: این ارزش‌افزوده قطعاً در زندگی روزمره مردم ملموس خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز به دنبال استفاده از تجربیات سال‌های گذشته هستیم، گفت: این تجربیات در طول سال‌های گذشته به ویژه دو سال اخیر در بحث حمایت‌ها و ایجاد مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران، ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و سایر موارد که مرتبط با حوزه تولید است، به دست آمده است.

فغفوری افزود: شاید با روش‌های متفاوت بتوانیم کمک کنیم هزینه‌های احداث واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند و بخشی از این هزینه‌ها را سرمایه‌گذار بعد از به بهره‌برداری رسیدن، پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در شبکه بانکی، باید بانک‌ها مکلف به مشارکت واقعی در اجرای طرح‌های صنعتی باشند، تصریح کرد: در خصوص افزایش قیمت‌ها، بانک‌ها مکلف به تدوین قراردادهای الحاقی هستند تا به گونه‌ای نباشد که متقاضی پس از دریافت تسهیلات، افزایش قیمت‌ها را خود قبول کند؛ چرا که این باعث خواهد شد طرح‌های نیمه‌تمام افزایش پیدا کند.

tyt,vd با یادآوری اینکه حوزه صنعت نیز همیشه از تک نرخی شدن ارز استقبال کرده است، خاطرنشان کرد: چرا که هم مباحث روشنگری و شفافیت آن بالا می‌رود و هم به نحوی رانت‌ها از بین خواهد رفت. مواقعی که دو نرخی ارز تخصیص دادیم، واحدها رضایت نسبی نداشتند که در این خصوص هم باید از طریق بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و سایر بخش‌های اقتصادی تصمیمات اساسی گرفته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد