تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 7:13
کد خبر : 10041

بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال کالای مسروقه در کرمانشاه کشف شد

بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال کالای مسروقه در کرمانشاه کشف شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا امیری در نشست خبری که صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل پلیس آگاهی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۴ ماه ابتدای امسال ارزش ریالی کالاهای کشف شده  176 میلیارد ریال بوده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا امیری در نشست خبری که صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل پلیس آگاهی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۴ ماه ابتدای امسال ارزش ریالی کالاهای کشف شده  176 میلیارد ریال بوده است و این آمار در مدت مشابه سال قبل ۹۴ میلیارد ریال بود.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف ۴۰ باند سرقت توسط نیروی انتظامی در ۴ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۰ باند قاچاق کالا، ۶ باند کلاهبرداری و ۴ باند جعل نیز از جمله این کشفیات هستند.

امیری با بیان اینکه در سال ۹۵ در تمامی جرائم سرقت شاهد ۵ درصد کاهش و در حوزه کشفیات ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم، عنوان کرد: در ۴ ماه ابتدای سال جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش وقوع، ۶ درصد افزایش کشفیات و در حوزه جرائم مهم سرقت شامل سرقت منازل، خودرو و مغازه ۸ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی از کاهش ۱۹ درصدی وقوع سرقت‌های خشن مانند خفت‌گیری و تهدید و ارعاب مالباخته در ۴ ماه گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در وقوع قتل نیز در این ۴ ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی هستیم.

 رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۴ ماه گذشته ۱۲ طرح مختلف عملیاتی در حوزه‌های مقابله با سرقت، قاچاق و جرائم شایع در پلیس آگاهی اجرا شده است، بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها ۴۳۲ فقره انواع سرقت کشف و ۱۳۸ سارق و مالخر دستگیر شدند.

امیری از اجرای ۲ مرحله عملیات مشترک پاکسازی مناطقی که محل فروش اموال سرقتی است خبر داد و گفت: این عملیات با همکاری سایر رده‌های تخصصی و انتظامی شهر کرمانشاه در مناطقی مانند بازار توپخانه، پاساژ کیش و کاشی‌کاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس آگاهی در ۴ ماه ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته در حوزه کشف ۲۴ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: در سال ۹۵ در حوزه کشف کالای قاچاق رشد ۱۰۰ درصد داشتیم و در ۴ ماه گذشته نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۸۶ درصدی هستیم و همچنین از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ باند نیز در حوزه قاچاق کالا کشف و منهدم شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه افزود: امسال ۶۹۴ نفر نیز در حوزه‌های مختلف مانند سرقت و قاچاق دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

امیری با بیان اینکه از نظر بیکاری، تنوع قومیتی و گستره جغرافیایی که همه اینها زمینه‌ساز وقوع جرم هستند آمار بالایی در کشور داریم، بیان کرد: ولی با این وجود از لحاظ وقوع سرقت طبق آمار کشوری چهاردهمین استان کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی در حوزه جرائم اقتصادی مانند اختلاس و پولشویی اداره نوپایی است، گفت: در حوزه جرائم اقتصادی بالغ بر ۲۰ پرونده رسیدگی شده است که ۱۹ مورد زمین‌خواری با متراژ ۳۷۶ متربه ارزش ۴ میلیارد تومان از جمله این جرائم است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ارزش ریالی این اختلاس‌ها و جرائم اقتصادی را در ۴ ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: تسهیلات غیرمجاز یک مورد، فرار مالیاتی ۲ مورد، اخلال در نظام اقتصادی یک مورد، تبانی در مناقصه و مزایده یک مورد و اختلاس نیز ۲ مورد بوده است.

امیری به رابطه معنادار بیکاری با وقوع انواع سرقت اشاره و بیان کرد: ۸۰ درصد مجرمانی که در حوزه سرقت‌های خرد در استان دستگیر می‌شوند بیکار هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌فروش و خرید و فروش آپارتمان، خرید و فروش کالا در فضای مجازی و جعل در مدارک دولتی بیشترین آماری است که در حوزه جعل و کلاهبرداری به پلیس آگاهی ارجاع داده می‌شود، گفت: همشهریان به پیامک‌هایی که به برنده‌شدن در یک جشنواره یا مسابقه است توجه نکنند و به هیچ‌وجه برای انتقال پول به افرادی که نمی‌شناسند به دستگاه خودپرداز مراجعه نکنند.

‌ رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مورد کودک ربایی در استان گزارش نشده و همشهریان عزیز در مراسم و مناطقی که حضور دارند توجه بیشتری به کودکان داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد