تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 5:18
کد خبر : 9953

در طول نود سال نتوانستم هنگام تعریف شنیدن از خودم، خوشحال نشوم!

در طول نود سال نتوانستم هنگام تعریف شنیدن از خودم، خوشحال نشوم!

گروه فرهنگی جهان نیوز: بخشی از سخنان پندآموز آیت الله علوی بروجردی را در ذیل مشاهده ی فرمایید: یادم هست روزی به همراه چند نفر خدمت ایشان -آیت الله شیخ محمدتقی آملی(ره)- رسیده بودیم ایشان فرمودند: «نود سال عمر از خدا گرفته ام، از همان اول زحمت کشیده و جان کنده ام تا روح و

گروه فرهنگی جهان نیوز: بخشی از سخنان پندآموز آیت الله علوی بروجردی را در ذیل مشاهده ی فرمایید:

یادم هست روزی به همراه چند نفر خدمت ایشان -آیت الله شیخ محمدتقی آملی(ره)- رسیده بودیم ایشان فرمودند: «نود سال عمر از خدا گرفته ام، از همان اول زحمت کشیده و جان کنده ام تا روح و نفس خودم را به گونه ای پرورش دهم که وقتی به من ناسزا می گویند، ناراحت نشوم؛ موفق نیز شدم یعنی اگر به من فحش دهند، هیچ احساس سوئی به ناسزا گوینده ندارم»؛ اما در طول این نود سال، با این همه مجاهدت نتوانستم نفسم را تربیت کنم که هنگام تعریف از من، خوشحال نشوم. هنوز هم بعد از نود سال، اگر کسی بالای منبر بگوید آملی عالم و باسواد است، در من تأثیر می گذارد سپس شروع به گریه کرد. ایشان به ما توصیه می کرد که هیچگاه از مسیر اهل بیت: خارج نشوید.

می خواهید سلوکی داشته باشید، نماز اول وقت بخوانید. گاهی این گونه تعبیر می کردند: وقتی کسی را صدا می زنند، معنا ندارد ده دفعه صدایش بزنند بعداً جواب بدهد. این آدم اگر حرف گوش کن باشد، همان ندای اولی را جواب می دهد. اگر به آخر وقت برسد، معلوم می شود اهمیت نمی دهد. اول وقت نماز بخوانید.

در نماز توجه داشته باشید کی هستید و کجا ایستاده اید و چه می گویید. گاهی می فرمودند: «شما ایستاده اید «ایاک نعبد» می گویید، بفهمید چه می گویید. اولاً به شما اجازه حضور داده اند که به خدا «ایاک نعبد» خطاب کنید در ثانی، شما خدا را عبادت می کنید و از او یاری می خواهید؛ اما در این فکر هستید که فلان شخص کمکت بکند. این شرک است.
.
در نماز توجه داشته باشید چه می گویید، عجله نکنید که زود سر از سجده بردارید؛ به ویژه در خلوت، سجده های طولانی داشته باشید». خیلی تأکید بر ترک محرمات داشتند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد