تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 6:40
کد خبر : 9919

نماز ماه ذی‌القعده؛ بهانه‌ای برای بارش رحمت الهی

نماز ماه ذی‌القعده؛ بهانه‌ای برای بارش رحمت الهی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) یکی از برترین اعمال در ماه ذی‌القعده نمازی است که در روزهای یکشنبه این ماه خوانده می‌شود و فضیلت بسیاری برای آن ذکر شده است. از جمله پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «بنده‌اى از امت من چنین عملی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) یکی از برترین اعمال در ماه ذی‌القعده نمازی است که در روزهای یکشنبه این ماه خوانده می‌شود و فضیلت بسیاری برای آن ذکر شده است. از جمله پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «بنده‌اى از امت من چنین عملی را انجام نمی‌دهد، مگر این‌که از آسمان به او ندا می‌رسد: بنده خدا، عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول و گناهانت آمرزیده شد.

فرشته دیگر از زیر عرش ندا می‌کند: اى بنده، مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا می‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى می‌نمایند. فرشته دیگرى ندا می‌کند: اى بنده، با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا می‌زند: پدر و مادرت راضى می‌شوند گرچه خشمگین باشند. پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا می‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهم که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».

آیت‌الله ضیاء آبادی در خصوص این نماز، چنین سفارش کرده است: توبه‌ی ماه ذیقعده را فراموش نکنیم. اعمال سهل و ساده‌ای را به ما توصیه کرده‌اند که بهره‌های فراوان دارد. چه بسا با همان نمازی که می‌خوانیم، خداوند توفیق توبه‌ی واقعی را به ما عنایت کند و گذشته‌هایمان را اصلاح کند. در روز یکشنبه‌ی ماه ذیقعده، وقتی بزرگان به هم می‌رسیدند به هم می‌گفتند: شما نماز توبه را خوانده‌اید؟ یادتان نرود! به هم تذکّر می‌دادند.

کیفیت خواندن این نماز در کتاب مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی ذکر شده است: در روز یکشنبه ماه ذی‌القعده غسل کرده و سپس وضو گرفته می‌شود. سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی القعده اقامه می‌شود که در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده و آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوه الا بالله گفته و در پایان این دعا خوانده می‌شود: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ».

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد