تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 14:29
کد خبر : 144187

راه علاج مشکلات امر به معروف و نهی از منکر است

راه علاج مشکلات امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج که یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است سرمایه‌ای کارامد و گرانب‌هایی برای حفاظت و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج که یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است سرمایه‌ای کارامد و گرانب‌هایی برای حفاظت و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که همواره ماندگار خواهد بود. 

وی با بیان اینکه بسیجی عاشق انقلاب و ولایت است، افزود: بسیجی کسی است که لحظه لحظه زندگی خود را وقف اسلام، قرآن، ولایت فقیه و کشور خویش کرده و در همه عرصه‌ها پا در رکاب برای خدمت به مردم آماده است.

خطیب نماز جمعه ساوه از مهم‌ترین مظاهر فرهنگ و تفکر بسیج را عفت و پاکدامنی، مقابله با بی عدالتی، اقتدار و کمک به مردم دانست و تصریح کرد: بسیج از سالیان گذشته تا امروز در عرصه‌های مختلف و بزنگاه‌های گوناگون از جمله سیل، زلزله، حوادث طبیعی و خصوصا در بحث کرونا و آبادانی مناطق محروم نقش بسزایی ایفا کرده که این بر هیچکس پوشیده نیست. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه کسانی که نسبت به درد مردم بی‌خیال باشند بسیجی نیستند،گفت: مسئول بسیجی آن است که نسبت به دردهای جامعه احساس شرمندگی کند و در فکر چاره جویی باشد. 

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه حذف فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف از مهمترین گام‌ها برای حل مشکلات کشور است، بیان کرد: امروزه فاصله طبقاتی و فیش‌های حقوقی آنچنانی موجب شرمساری است که باید در این خصوص چاره جویی شود.

وی در ادامه بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و تصریح کرد:  راه علاج برخی مشکلات امر به معروف و نهی از منکر است، اگر کسی واقعاً مشکلی دارد، بر همه ما واجب است که او را راهنمایی کنیم و در حوزه‌های مختلف موضوع وی را احصا و راه حلی برایش مشخص کنیم.

امام جمعه ساوه گفت:  اگر کسی نقصی دارد، بر ما واجب است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اگر این واجب را ترک کنیم، ولی در غیاب او عیب جویی کنیم، اینجا هم ترک امر به معروف و نهی از منکر گناه است و هم عیب جویی در پشت سر گناه است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد