تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 13:20
کد خبر : 99010

کشف ۲۳۰۰ عدد مواد محترقه در دیواندره/ انفجار مواد محترقه در بانه ۲ قربانی گرفت

کشف ۲۳۰۰ عدد مواد محترقه در دیواندره/ انفجار مواد محترقه در بانه ۲ قربانی گرفت

سردار علی آزادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به ماموران انتظامی شهرستان بانه اطلاع داده شد، ۲ واحد مسکونی در یکی از محلات این شهر به دلیل انفجار تخریب شده است. وی افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل و در

سردار علی آزادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به ماموران انتظامی شهرستان بانه اطلاع داده شد، ۲ واحد مسکونی در یکی از محلات این شهر به دلیل انفجار تخریب شده است.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد ۲ باب منزل مسکونی به علت شدت انفجار مواد محترقه تخریب و بر اثر آن، شیشه های تعدادی از منازل مسکونی مجاور نیز فرو ریخته است.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: با اطلاع رسانی جامع، عوامل امدادی و هلال احمر در محل حادثه حاضر و با همکاری مأموران انتظامی نسبت به تفحص از داخل آوار اقدام شد.

آزادی عنوان داشت: متأسفانه در این حادثه، ۲ جوان ۲۳ ساله و ۲۴ ساله که در داخل اتاقک کوچکی در حال درست کردن مواد منفجره دست ساز بوده اند فوت و یک مرد ۵۰ ساله که هنگام تخریب در داخل حیاط بود، نیز مجروح که برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت.

وی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی در آستانه تعطیلات سال نو اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به شکل نادرست توسط عده‌ای محدود، موجب شده تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شده و شاهد حوادث غم باری باشیم که بیشترین قربانیان آن، کودکان و نوجوانان هستند.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه پایانی سال از خانواده ها خواست، نظارت کافی بر فرزندان خود داشته باشند تا مبادا نوجوانان و جوانان با سهل انگاری و لحظه ای غفلت، حادثه ای ناگوار و گاهی جبران ناپذیر را رقم زده و شادی نوروز را به کام خود تلخ کنند.

کشف ۲۳۰۰ عدد مواد محترقه در دیواندره 

فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه اظهار کرد: پیشگیری از حوادث و ناهنجاری‌های آخر سال نیاز به هوشیاری خانواده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پلیس برای برقراری نظم و امنیت و ایجاد احساس آرامش در بین شهروندان با مخلان نظم و امنیت به طور قاطع و قانونی برخورد می‌کند، عنوان کرد: با اشراف اطلاعاتی مبنی بر توزیع مواد محترقه در یک واحد صنفی در شهردیواندره، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از انجام تحقیقات همه جانبه و اطمینان از صحت موضوع طی هماهنگی قضائی در بازرسی از واحد صنفی مورد نظر و انبار آن که در پشت این مکان قرار داشت ۲ هزارو ۳۲۳ عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

وی عنوان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه اذعان داشت: به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد محترقه به صورت غیرمجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

کشف ۳میلیارد ریال کالای قاچاق در دهگلان 

وی اضافه کرد: ماموران ایست و بازرسی صلوات آباد در حین کنترل خودروهای عبوری با تیزبینی و هوشیاری وصحت عمل در ماموریت به یک دستگاه کامیون هیوندا مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون مورد نظرتعداد ۷دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵ دستگاه تلویزیون ، یک هزار و ۴۵۹ قلم لوازم آرایشی وبهداشتی،۹۰۰ دست ظروف آشپزخانه ، ۱۸۹ ثوب البسه ،۶۲ گلدان با گل خارجی و ۳ هزار و ۵۷۴ قلم لوازم التحریر خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای های قاچاق کشف شده را بالغ بر ۳میلیارد ریال برآورد کرده اند خاطر نشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان قاچاق کالا را ضربه سخت و سنگینی به اقتصاد و اشتغال داخلی عنوان کرد واز مردم خواست هر گونه موارد مشکوکی رادراین رابطه با پلیس ۱۱۰درمیان بگذارند.

توقیف محموله ۲ میلیاردی کالای قاچاق در سقز 

فرمانده نیروی انتظامی کردستان در ادامه اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان سقز طی چند عملیات جداگانه پلیسی، ۴ دستگاه خودروی حامل لوازم خانگی قاچاق در محورهای مواصلاتی شناسایی شدند.

سردار آزادی افزود: توسط ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی در این عملیات ها، یک دستگاه کامیون و ۳ دستگاه سواری حامل کالای قاچاق متوقف و در بازرسی از آنها تعداد ۸۱۱ جفت کفش خارجی، ۲ هزارو ۹۲۷ عدد انواع ظروف فلزی آشپزخانه قاچاق، ۳۶۰ عدد انواع لوازم آرایشی وبهداشتی، ۲هزار ۲۵۶ عدد قاشق و چنگال غذاخوری و کارد آشپزخانه قاچاق و ۹۶ دستگاه گوشت کوب برقی قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری ۴ نفر در این عملیات خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش این مقدار کالای قاچاق کشف شده را بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد