وزارت آموزش و پرورش در واکنش به نامه دانشجومعلمان همدانی جوابیهای صادر کرد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نامه دانشجو معلمان همدانی در خصوص عملکرد معاونت پرورشی این وزارتخانه در زمان شیوع کووید ۱۹ جوابیهای را صادر کرد. در این جوابیه آمده است: در پاسخ به مطلب
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نامه دانشجو معلمان همدانی در خصوص عملکرد معاونت پرورشی این وزارتخانه در زمان شیوع کووید ۱۹ جوابیهای را صادر کرد.
در این جوابیه آمده است:
در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ ۱۱/۱۲/۹۹ با عنوان «آقای حاجی میرزایی از اقدامات تربیتی غافل شده است» پاسخ دانشگاه فرهنگیان را به استحضار میرساند:
۱-این دانشگاه در ماده یک اساسنامه خود بحث تربیت محوری را اولین و مهمترین رسالت خود قرار داده است و برهمین اساس در موضوع برنامههای فرهنگی و تربیتی دانشگاه به مصداق نمونه اقدامات مشروح زیر از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.
۲-دانشگاه فرهنگیان براساس اسناد بالادستی خود (اساسنامه دانشگاه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی، سند راهبردی و منویات مقام معظم رهبری و…) نظام نامه فرهنگی خود را از سال ۱۳۹۸ با لحاظ تمامی جوانب تربیتی تدوین و بخش مهارتی آن را به صورت ازمایشی اجرا نموده است و در این نظام نامه مهارتهای فرهنگی و تربیتی مختلف را ذیل ساحتهای شش گانه سند تحول برای آموزش و تربیت دانشجو معلمان در تراز جمهوری اسلامی پیش بینی و اجرا مینماید.
بیشتر بخوانید:
آقای حاجی میرزایی؛ عملکرد معاونت پرورشی وزارتخانه در دوران کرونا ضعیف بوده است
۳-علاوه بر برنامههای فرهنگی سنواتی درون پردیسها که به صورت معمول انجام میپذیرد، در سال ۱۳۹۸ به صورت کشوری بیش از ۱۸ هزار نفر دانشجو معلم را در دورههای امداد و نجات و زیباخوانی و روان خوانی قران کریم و در سال ۱۳۹۹ در چهار مهارت سواد رسانهای، تجوید قرآن کریم، اقتصاد مقاومتی و کمکهای اولیه بیش از ۷۱ هزار نفر از دانشجو معلمان که بالغ بر ۸۳ درصد کل دانشجو معلمان سراسر کشور را شامل میشود، آموزش داده است که نشان از توجه به بخش فرهنگی و تربیتی میباشد.
۴-در راستای تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی و برای ارزیابی فعالیتهای فرهنگی دانشجو معلمان در قالب نظام نامه، کار پوشه فرهنگی – تربیتی طراحی شده است که مراحل پایانی تصویب توسط مراجع ذی صلاح را میگذراند.
۵-شرکت فعال در مسابقات، جشنوارهها و فعالیتهای فرهنگی و هنری در بالاترین سطح کشوری و کسب رتبههای برتر در بین دستگاهها و دانشگاههای کشور.
۶-فعالیت مستمر جهت احیای فرهنگ عاشورا با اعزام کاروانهای منسجم دانشجویی و ایجاد موکب اربعین حسینی در نقاط صفر مرزی شرق و غرب کشور و هم چنین در کربلای معلی.
۷-تدوین برنامههای سالانه و تخصیص اعتبار به فعالیتهای تربیتی و فرهنگی به ویژه در حوزههای قرآن و عترت، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اردوهای سیاحتی و زیارتی، اردوهای راهیان نور، مراکز متبرکه و مقدس درون و برون استانی و برون کشوری از دیگر برنامههای دانشگاه بوده و میباشد.
۸-عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب با ارجحیت گفتمان غالب دانشجویی مطابق منویات مقام معظم رهبری در سراسر کشور، اجرای کارگاههای آموزشی ویژه دانشجو معلمان، مهارت آموزان، مدیران و کارشناسان فرهنگی سراسر کشور.
۹-اجرای برنامههای کشوری ویژه دانشگاه فرهنگیان هم، چون جشنوارههای قرانی، علمی، هنری، ادبی و فناوری، همایشهای کشوری رویش ویژه تشکلهای دانشجویی از دیگر برنامههای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه میباشد.
۱۰-حمایت از تشکلهای دانشجویی و راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ تشکل جهت جلب مشارکت دانشجویی و غنابخشی به فعالیتهای فرهنگی و تربیتی.
۱۱-اجرای کشوری ۳۰ دوره جشنواره قرآنی، علمی و هنری و شش دوره همایش رویش ویژه تشکلهای دانشجویی
۱۲-انعقاد و اجرایی نمودن تفاهم نامه با دستگاههایی هم، چون وزارت ارشاد اسلامی (ویژه آموزشهای قرآنی) جمعیت هلال احمر کشور (ویژه دورههای امداد و نجات و مدیریت بحران) دانشگاه علوم پزشکی ایران (ویژه آموزش مهارتهای سلامت دانشجویی و مدارس) سازمان فنی و حرفهای کشور (ویژه آموزش ۱۰۰ رشته مورد نیاز دانشجو معلمان در سطح مدارس و مهارتهای کارافرینی در مناطق محروم) از جمله مواردی است که دانشگاه در حوزه تربیتی دانشجو معلمان اقدام نموده است.
۱۳-تدوین، تصویب و ابلاغ ۳ ساعت فرهنگی در بین ساعات آموزشی رسمی دانشگاه
۱۴-تدوین، تصویب و ابلاغ شیوه نامه فرهنگی، تربیتی ویژه خوابگاههای دانشجویی با توجه به شبانه روزی بودن دانشگاه
۱۵-لازم به ذکر است در دوره کرونا نه تنها فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا نکرده بلکه در تنوع، گستردگی و پوشش حداکثری از طریق بسترسازی در فضای مجازی به فعالیتهای خود ادامه داده است به طوری که حتی فعالیتهای گذشته مثل جشنوارههای قرآن و عترت و تشکلهای دانشجویی شامل نشریات، کانون ها، انجمنهای علمی و… در حال فعالیت هستند.
بی شک هر چه قدر در این حوزه فعالیت شود با توجه به اهمیت شغل معلمی کافی نخواهد بود و جا دارد که همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت و دستگاههای مرتبط برای تحقق رسالت تربیت محوری همراه و حمایت کننده دانشگاه فرهنگیان باشند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰