تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 10:55
کد خبر : 98461

کمبودی در زمینه کالاهای ضروری مردم در خراسان جنوبی نیست

کمبودی در زمینه کالاهای ضروری مردم در خراسان جنوبی نیست

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: گشت‌های نظارتی به‌منظور مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا در ایام پایانی سال در استان تشکیل شود. وی ادامه داد:سامانه‌های هوشمند در حوزه پیشگیری از قاچاق در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه گمرک و صمت استان

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: گشت‌های نظارتی به‌منظور مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا در ایام پایانی سال در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد:سامانه‌های هوشمند در حوزه پیشگیری از قاچاق در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه گمرک و صمت استان را داریم که ضروری است ولی کافی نیست.

وحدانی‌نیا عنوان کرد: نگرانی از طرف بخشی از کسبه بازار وجود دارد که آنان بخواهند با گران فروشی در وضعیت بازار اخلال ایجاد کنند و یا احتکاری در اقلام ضروری مردم انجام دهند، بدانند که دادستانی بیرجند در این حوزه به جد ورود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر کاسبی با سوء استفاده و دور زدن قانونی بخواهد به تعبیری بر شانه مردم سوار شود و سودجویی کند در حداقل برخوردها از پلمپ واحد صنفی دریغ نخواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اخیرا گزارشاتی از فروش البسته دست دوم در بیرجند واصل شده است، اضافه کرد: در شمال شهر فروش البسه دست دوم وضعیت نابهنجاری دارد که دادستان بیرجند در این موضوع ورود پیدا کند و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وحدانی‌نیا عنوان کرد: در حوزه پیشگیری‌های نرم افزاری و جدید اقدامات بسیار خوبی در جهت هوشمندسازی نظارت‌ها برداشته شده است  که جای تشکر دارد.

 وی اظهار داشت: هوشمندسازی نظارت‌ها با ایجاد سامانه‌های مختلف به معنای مغفول ماندن از حوزه گشت‌های نظارتی میدانی نیست و باید مسوولان میدانی هم حضور پیدا کند و اکتفا به پایش‌های نرم افزاری نکنند.

وحدانی‌نیا اضافه کرد: البته مسوولان استان به این موضوع واقف هستند و گشت‌های نظارتی را به صورت مستمر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به مرز مشترک با افغانستان و تفاوت نرخ ارز که وجود دارد و از طرفی هم تفاوت در برخی از کالاها در ۲ طرف مرز وجود دارد، اضافه کرد: این موضوع باعث چرخه معکوس قاچاق شده و برخی از کالاهای ضروری استراتژیکی به عنوان مثال آرد و روغن برعکس از داخل به خارج قاچاق می‌شود چرا که در آن سوی مرز سودآوری بالایی دارد و می‌طلبد که نظارت‌ها در پایان سال تشدید شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: هرچند گاهی از گوشه و کنار استان خبرهای مبنی بر کمبود نهاده‌های دامی منتشر می‌شود که زیبنده استان ما نیست، نیاز است که دست دلالان در این موضوع کوتاه شود و جهاد کشاورزی دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق دام مشکلاتی مطرح می‌شود، عنوان کرد: بخشی به هویت‌دار نبودن دام‌ها برمی‌گردد که جهاد کشاورزی در طرح هویت‌دار کردن دام استان اهتمام داشته باشد، دامداران نیز با توجه به هزینه‌ای که برای آنان دارد، رغبتی ندارند که باید از این قشر حمایت‌هایی را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان مازاد بر مصرف تولید می‌کنیم و گاهی اوقات در این زمینه شیطنت‌هایی انجام می‌شود که باید نظارت‌ها افزایش یابد.

وحدانی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدف درخصوص توزیع فرآورده‌های نفتی گفت: قاچاق فرآورده‌های نفتی را در استان داریم که نیازمند همراهی و تعاملات همه دستگاه‌های اجرایی است که پدیده قاچاق سوخت با همراهی همه مسوولان به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: سامانه‌های جامع گمرکی در مرز راه‌اندازی شده و ما به دنبال خلاء و حفرهای این سامانه‌ها هستیم تا جلوگیری از قاچاق را داشته باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد