تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1399 - 10:19
کد خبر : 97521

اسلام دین تعاون و همبستگی است/بخشش بهترین راه بندگی است

اسلام دین تعاون و همبستگی است/بخشش بهترین راه  بندگی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان اظهار کرد: دین مبین اسلام دین تکافل، تعاون و همبستگی است و خداوند متعال انسان را تکریم و شریف نموده و به انسان ارزش و هویت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان اظهار کرد: دین مبین اسلام دین تکافل، تعاون و همبستگی است و خداوند متعال انسان را تکریم و شریف نموده و به انسان ارزش و هویت بخشیده است.

وی با بیان اینکه انسان مسلمان وقتی به مرتبه عبودیت و بندگی خداوند متعال می‌رسد متوجه می‌شود که عبد و مملوک خداوند است، افزود: خداوند متعال به اهل ایمان اسباب و نعمت‌هایی ارزانی کرده که بهترین فرصت برای بندگی و جلب رضایت حق تعالی و اظهار خالصانه بندگی بخشش قسمتی از این نعمت‌های خدادادی در راه خیر و انفاق است.

به گفته وی، انفاق و بخشش تنها راه علاج بیماری های همچون رذالت و بخل است، خداوند متعال در قرآن کریم انسان های اهل ایمان را  به سرعت و سبقت در کار خیر دعوت  می نماید میفرماید (با انجام اعمال شایسته و بایسته) به سوی آمرزش پروردگارتان، و بهشتی بشتابید و بر همدیگر پیشی گیرید که بهای آن برای مثال، همچون بهای آسمان ها و زمین است و چنین چیز با ارزشی برای پرهیزگاران تهیّه دیده شده است.

وی اذعان کرد: آن کسانی که در حال خوشی و ناخوشی و ثروتمندی و تنگدستی، به احسان و بذل و بخشش دست می‌زنند و خشم خود را فرو می‌خورند و از مردم گذشت می‌کنند در صف نیکوکاران جایگزین می‌شوند و خداوند  نیکوکاران را دوست دارد.

امام جمعه دهگلان  افزود: در حدیثی از عقبه ابن حارث (رضی الله عنه ) روایت شده( در مدینه نماز عصر را باجماعت همراه پیامبر اکرم (ص) خواندیم بعد نماز پیامبر اکرم (ص) به سرعت بلند شد و به خانه خود رفت و نگاه همگی ما رو به سوی خانه رسول خدا بود. بعد از آمدن پیامبر به مسجد، پیامبر متوجه نگاه و تعجب ما شد وفرمود: یادم افتاد که در خانه مقداری کمی طلا داریم که ذهن مرا مشغول و محبوس کرده بود که امر نمودم آن را به نیازمندان ببخشند».

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به تاسیس کمیته امداد امام خمینی( ره ) و برکات این نهاد انقلابی از زمان تاسیس تا کنون اشاره کرد و گفت: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) جزو اولین نهاد هایی است که بعد از پیروزی انقلاب به فرمان بنیانگذار انقلاب در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ تشکیل شد.

وی افزود: هدف این نهاد ارزشمند و انقلابی امداد و کمک رسانی و بهبود وضعیت معیشت طبقه های محروم و آسیب دیده جامعه است.

امام جمعه دهگلان اضافه کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به پرداخت مستمری خلاصه نمی شود و در حوزه های مختلف از جمله آموزش و هدایت تحصیلی، وام اشتغال زایی، وام مسکن، ساخت مسکن محرومان، کمک هزینه ازدواج، وام ضروری، خدمات و مشاوره امور حقوقی و قضایی به جامعه هدف این نهاد که قشر نیازمند و محروم جامعه هستند ارائه می شود.

ماموستا محمدی در پایان با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی و حوزه آبخیز داری با هدف حفظ،احیاء، توسعه وبهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور تاسیس شده و توانسته در این رسالت موفق عمل کرده است.

وی در پایان عنوان کرد: تخریب منابع طبیعی در قرآن کریم به عنوان  اعتداء (تجاوز) شناخته شده و در قرآن کریم در هزار مورد به حفظ  این منابع خدادادی اشاره و تاکید شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد