تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:29
کد خبر : 97194

کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در همدان/ انجام ۳۸۹ عملیات کشف کالای قاچاق

کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در همدان/ انجام ۳۸۹ عملیات کشف کالای قاچاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت کار اطلاع‌رسانی و نقش و جایگاه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم  کار بی‌بدیل و موثر این حوزه از سوی اصحاب رسانه برمی‌آید؛

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت کار اطلاع‌رسانی و نقش و جایگاه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم  کار بی‌بدیل و موثر این حوزه از سوی اصحاب رسانه برمی‌آید؛ آنها با خدای بزرگ معامله می‌کنند و چون این است بی‌شک دچار ضرر و زیان نخواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال یاس و ناامیدی جامعه است و نقش رسانه‌ها در زمینه امیدآفرینی بسیار حائز اهمیت بوده و اطلاع‌رسانی از اقدامات صورت گرفته در کشور مورد توجه است گفت: حرکت هنرمندانه و هوشمندانه رسانه‌ها می‌تواند دشمن را به یاس و ناامیدی بکشاند و دشمن باید بداند اینجا زمین بازی نیست و با شروع آن قطعا خواهد باخت.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اجتناب از طرح سوال چالش‌زا و اتهام آفرین از سوی رسانه‌ها و با بیان اینکه در حین مسوولیت بنده در استان به عینه این موضوع را شاهد بودم افزود: اهمیت امر آموزش بر کسی پوشیده نیست و آموزش‌ها باید اثرپذیری لازم را داشته باشد و چون مردم با رسانه‌ها ارتباط و انس دارند، خبرنگاران می‌توانند در افزایش دانش و آگاهی و جلوگیری از بروز تخلفات و جرم ما را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه با امر آموزش مردم قربانی جرم نمی‌شوند عنوان کرد: خیلی از مواقع مجرمین برنامه‌ریزی کردند تا اتفاقی بیفتد اما با آگاهی و اطلاع‌رسانی خوبی که عمدتا از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود، جلوی آسیب‌ها و تهدیدها و جرایم گرفته شده است.

امیری با بیان اینکه امروز انتظار داریم در ارائه مطالب نوشتاری و دیداری و نیز فضاهای مجازی هنرمندانه عمل شود خاطرنشان کرد: تحلیل مطالب و ارائه محتوا به صورت خلاقانه و اثرگذار در فضای مجازی مورد توجه باشد که به وضوح این مهم را در استان می‌بینیم و این اتفاق میمون و مبارک می‌افتد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه‌ای امنیت است که  در رتبه بالایی از اهمیت قرار دارد و در زمره نیازهای بشری است گفت: نقش جمع حاضر در همراه کردن مردم و سازمان‌ها و نهادها با نیروی انتظامی در کاهش جرایم حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه هرگونه جرمی را ضعف نیروی انتظامی بدانیم قضاوت عادلانه و عالمانه نیست چون عموم مردم و سازمان‌ها و نهادها در کاهش میزان جرایم موثرند گفت: بسیاری از سازمان‌ها و نهادها باید نقش خود را در کاهش جرایم ایفا کنند تا نیروی انتظامی به عنوان محور امنیت سرافراز و سربلند باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها ما را در مطالبه یاری کنند افزود: ما از بسیاری سازمان‌ها و نهادها در مجموعه جرایم و تخلفات انتظار همکاری داریم و همراهی رسانه‌ها و  انتخاب هوشمندانه مطالب بدون اینکه چالشی ایجاد کند می‌تواند سازمان‌ها و نهادهای کم‌کار را با ما همراه کند.

امیری با بیان اینکه باید به موضوعات یک جانبه‌گرایانه نگاه نکرد و البته  اینطور است و تنها تاکید می‌کنم گفت: اگر انتقال مطالب هوشمندانه نباشد، هرچند موضوع به حق و عادلانه و منصفانه مطرح شود، ممکن است رسانه‌های معاند و دشمن موج‌سواری کنند و به آن رسالتی که در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون شهدا عهد بسته‌اند، برسند.

وی با بیان‌ اینکه اگر صرفاً ضعف‌ها دیده شود ناامیدی ایجاد می‌شود و باید هوشیار بود افزود: توجه به برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و سرقت به دلیل اهمیتی که دارند، تاکید داریم و باید بیشتر مورد توجه و چالش قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مادر همه جرم‌ها اعتیاد است و بروز اختلافات خانوادگی متاسفانه به دلیل روابط ناسالم افراد در فضای مجازی را بیشتر شاهد هستیم که باید هوشمندانه مورد بررسی قرار گیرد خاطرنشان کرد: مردم ارتباط خوبی با پلیس دارند و قدردان هستیم اما انتظاری هم که وجود دارد این است با سامانه ۱۱۰ تماس‌های غیرضروری و غیرعملیاتی نداشته باشند تا تمرکز ما بر جرائم مهم و فوریتی باشد.

وی با تاکید به اینکه تماس در فوریت‌ها برای مردم تبیین شود افزود: چهارشنبه آخر سال را پیش‌رو داریم که امیدواریم مثل سال‌های اخیر کمتر شاهد مشکلات در این روز باشیم.

امیری با بیان اینکه طی چند سال گذشته رسانه‌ها در آگاهی خانواده‌ها خوب ورود کرده‌اند عنوان کرد: برای مردم مسائل خوب تبیین شود و آنها آگاه شود چرا که نظارت خانواده‌ها بر کار فرزندان به طور جدی آمار تلفات و آسیب‌ها را پایین می‌آورد؛ نقش رسانه‌ها در نجات جان افراد مهم و اجر الهی دارد.

وی به پنج‌شنبه آخر سال و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ترددها تابع ستاد ملی مبارزه با کروناست و منتظریم آنها ابلاغ کنند و ما عمل کنیم هرچند به فراخور ابلاغ‌های قبلی تاکنون در مورد ترددها تصمیم گرفته‌ایم و انصافا نیروی انتظامی وظیفه خود می‌دانست در این حوزه عمل کند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی استان طی امسال اشاره کرد و گفت: سال جاری ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیات موضوعی، منطقه‌ای، حجمی و نقطه‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به یک میلیون و ۳۵ هزار و ۴۱۳ فقره تماس با ۱۱۰ که  ۱۴ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد افزود: ۳۵ درصد کل تماس‌ها عملیاتی بوده که ۱۶ درصد افزایش را داشته است.

امیری با بیان اینکه ۶۵ درصد تماس‌ها راهنمایی و درخواست اطلاعات بوده که  ۱۶ درصد افزایش داشته است افزود: در حوزه پلیس پیشگیری پنج هزار و ۴۵ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار را ساماندهی کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۹۳۲ مورد بازدید انتظامی از اماکن حساس، تجاری و … صورت گرفته است گفت: امسال یک درصد کاهش در ابلاغ و صدور  قضایی داشتیم.

 فرمانده انتظامی استان همدان از انجام ۹۶۲ عملیات در حوزه مواد مخدر در استان خبر داد و افزود:  بیش از ۵ تن و ۶۸۶ کیلو مواد مخدر طی امسال کشف شده که یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی به انجام یک‌هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی و مواصلاتی اشاره کرد و گفت: ۵۹ باند معدوم شده و ۴ هزار و ۷۰۷ قاچاقچی، توزیع‌کننده و خرده فروش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

امیری بیان کرد: امسال ۵ هزار و ۴۹۶ معتاد دستگیر شده‌اند که ۳ هزار و ۵۷۶ نفر از آنها به مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ معرفی شدند.

وی از توقیف ۱۶۶ دستگاه خودرو و ۶۴ دستگاه موتورسیکلت طی امسال خبر داد و افزود: ۶۰ کیلو شیشه مایع و ۱۶ هزار و ۱۵۲ مورد انواع قرص‌های مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ عملیات مشترک فرا استانی  انجام شده و یک‌هزار و ۷۴۵ کیلوگرم انواع مخدر کشف شده که برای استان ۸۶۲ کیلو به ثبت رسیده است گفت: به کسانی که فضا را برای فرزندان ما ناامن می‌کنند، هشدار می‌دهم که به هیچ عنوان پلیس از اعمال خرابکارانه و مجرمانه چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وی با تاکید به اینکه با تعامل و هماهنگی خوب با دستگاه قضایی، اجازه ناامنی در حوزه پخش مواد مخدر نمی‌دهیم و همکاران ما با طرح‌های متوالی مجرمان را دستگیر می‌کنند و برای آنها تشکیل پرونده می‌دهند افزود: ۲۵ درصد کل تماس‌ها با سامانه ۱۹۷، بیان بازرسی و رسیدگی بوده که ۱۷ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته داشته است.

امیری با بیان اینکه ۱۱ درصد کل تماس انتقاد بوده که ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است افزود: یک درصد کل تماس‌ها با ۳۰ درصد کاهش در حوزه شکایات بوده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی ما با مردم است و مردم هرگونه نظری داشته باشند در آن اعلام می‌کنند گفت: ۱۰ درصد کل تماس‌ها تقدیر و تشکر بوده که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۵ درصد تماس با ۳۰ درصد کاهش مربوط به پیشنهاد و درخواست بوده است افزود: در حوزه پلیس آگاهی ۴۶ باند سرقت را متلاشی کردیم که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به دستگیری ۷ هزار و ۹۶۹ نفر سارق طی امسال با ۲۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: افرادی از استان‌های دیگر در همدان اقدام به سرقت کرده بودند، دستگیر شدند که از این تعداد ۲۶۹ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار بودند.

امیری با اشاره به انجام ۳۸۹ عملیات کشف کالای قاچاق و کشف ۱۰ فقره پرونده مهم این حوزه و دستگیری ۴ هزار و ۶۱۴ قاچاقچی خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده در حوزه قاچاق ۲۶۷ میلیارد تومان بوده که ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: تعداد پرونده‌های بالای یکصد میلیون تومان صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا ۲ هزار ۲۶۵ سایت مجرمانه با ۹۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل، کشف شده است افزود: یک هزار و ۱۹۹ فقره پرونده قضایی تشکیل شده که ۲۴ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به دستگیری ۲۸۹ مجرم اینترنتی با ۹۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه گفت: حوزه مالی و برداشت‌های غیر مجاز ۲۷ درصد مجموع جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده که کلاه‌برداری اینترنتی ۴۲ درصد و مزاحمت اینترنتی ۱۰ درصد و سایر ۲۱ درصد آمار را شامل می‌شوند.
امیری بیان کرد: از جمله اقدامات همکاران در فضای مجازی ۹۹ مورد تهیه و توزیع محتوای آموزشی در جامعه هدف بوده که ۱۸ هزار و ۷۰۰ مورد مجرمانه بررسی شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس راهور و پلیس راه اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: در حوزه درون شهری  ۴۵ درصد کاهش تصادفات فوتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی متوفیان و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه درون شهری افزود: در حوزه برون شهری ۲۷ درصد کاهش در مجموع تصادفات داشتیم که تعداد فوتی‌ها نیز ۲۸ درصد کاهش داشته و در مجموع تصادفات فوتی ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی به اشاره به اینکه ۸۲.۳ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد عنوان کرد: ۱۷.۷ درصد تصادفات در جاده‌های برون شهری و روستایی رخ می‌دهد.
امیری با بیان اینکه ۱۰.۴ درصد تعداد متوفیان در محدوده ۳۰ کیلومتری و داخل شهرهاست گفت: ۸۹.۶ درصد از متوفیان تصادفات در محدوده جاده‌های برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات حادثه ساز در جاده‌های برون شهری مربوط به سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است گفت:  ۶ هزار و ۹۰۹ موتورسیکلت و ۱۱ هزار و ۲۸۱ خودروی متخلف طی امسال متوقف شده‌اند.
 فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال در محورهای مواصلاتی ۱۶ درصد در مدت مشابه کاهش تعداد تردد را داشتیم افزود: معاونت اجتماعی نیز
۲۲۷ جلسه آموزش همگانی را با ۲۲۰ هزار مخاطب برگزار کرده است.
وی با اشاره به ۱۷۶ جلسه در ادارات ادارات دولتی و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: امسال ۱۶ نمایشگاه تخصصی برگزار شده است.
امیری از انجام ۲۰ هزار و ۱۸۲ مورد مشاوره رایگان سخن گفت و افزود:
ارجاع ۶ هزار و ۲۰۰ پرونده قضایی به ۴۵ مرکز مشاوره در سطح کلانتری‌ها و مراکز مشاوره استان انجام شده که ۷۷ درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.
وی با بیان اینکه در امور خدماتی ۹ هزار ۹۴۲ فقره گذرنامه صادر شده است افزود: ۷ هزار و ۲۵۸ فقره تاییدیه برای کسب کار صادر شده است.
 فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ۲۲ هزار و  ۳۹ فقره انواع گواهینامه رانندگی صادر شده است گفت:  ۸ هزار و ۴۶۵ موتورسیکلت و ۱۲ هزار و ۶۳۹ خودرو شماره گذاری شده است.
وی با اشاره به ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر معافیت  تحصیلی، کفالت و معافیت پزشکی گرفتند افزود: ۱۶۳ فقره مجوز خارج از کشور صادر شده است.
امیری با اشاره به اعزام یک هزار و ۱۴۳ نفر مشمولان غایب گفت: امسال ۵ هزار و ۹۵۹ جذب و اعزام مشمولین غایب را داشتیم.

وی بیان کرد: امسال در حوزه سرقت مغازه ۷ درصد، سرقت منزل ۵ درصد، کیف قاپی ۱۳ درصد و سرقت به عنف ۳۶ درصد کاهش را شاهد بودیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد