تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 9:39
کد خبر : 97150

نقش موثر بازاریان و اصناف درمقابله با شیوع بیماری کرونا در لرستان

نقش موثر بازاریان و اصناف درمقابله با شیوع بیماری کرونا در لرستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه با مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی خرم آباد با تاکید بر اینکه در گام اول انقلاب، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، اما کاستی‌هایی وجود دارد اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه با مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی خرم آباد با تاکید بر اینکه در گام اول انقلاب، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، اما کاستی‌هایی وجود دارد اظهار داشت: در این راستا در گام دوم انقلاب باید این کاستی‌ها رفع شود و یا به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در گذشته بازار، حوزه علمیه، مساجد، تکایا و… به هم متصل بودند و با هم پیوند داشتند عنوان کرد: پیامبر (ص) قبل از بعثت جز بازرگانان امین و درستکار بودند و بعد از رسالت هم در بازار حضور پیدا می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ و معارف دینی و اسلامی ما و همچنین سیره اهل بیت (ع) چنین بوده است ادامه داد: لقمه حلال یک اصل مهم در آموزه‌های اسلامی است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: بازاریان از ابتدا اهل تدین، التزام و عمل به احکام اسلامی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان همواره با علمای دین مرتبط بوده‌اند افزود: در دوران دفاع مقدس هم، ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بازاریان پشتیبان جنگ و جبهه بودند تصریح کرد: بازاریان همیشه در گرامیداشت شهدا پای کار بوده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در مقابله با ویروس کرونا هم بازاریان پای کار بودند و در تعطیلی اصناف با وجود مشکلات اقتصادی، همراهی لازم را داشته‌اند گفت: بازاریان چهره‌های انقلابی هستند و همواره در عرصه‌های مهم انقلاب حضوری مؤثر داشته‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه بازاریان و همچنین ضد عفونی کوچه و خیابان‌ها در روزهای شیوع کرونا ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر لازم و ملزوم هم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی تأثیر گذار است که با هم باشیم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، معیار بهترین امت است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد و افزود: باید هم افزایی صورت گیرد و در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد