تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 17:37
کد خبر : 132571

زائران اربعینی استان های شمالی عراق به بغداد رسیدند

زائران اربعینی استان های شمالی عراق به بغداد رسیدند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا، یک هفته مانده به اربعین حسینی اولین سرقافله زائران استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین بعد از طی مسافت های طولانی راه، به پایتخت عراق رسیدند. زائران پیاده اربعین از بغداد تا کربلا ۱۱۰ کیلومتر راه را در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا، یک هفته مانده به اربعین حسینی اولین سرقافله زائران استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین بعد از طی مسافت های طولانی راه، به پایتخت عراق رسیدند.

زائران پیاده اربعین از بغداد تا کربلا ۱۱۰ کیلومتر راه را در پیش رو دارند تا به بارگاه مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش ابوالفضل عباس (ع) برسند.

زائران استان های شمالی عراق از طریق مسیرهای هرساله، با استفاده از کمربند بغداد، در حالی که پرچم های حسینی را به دوش گرفته در حال پیمودن راه به سمت کربلای معلا هستند.

همزمان با ورود اولین سرقافله زائران حسینی استان های شمالی عراق، موکب های اهالی بغداد در مسیر آنها دایر شده و در حال ارائه خدمات اعم از غذا، آب و فراهم کردن اماکن استراحت موقت برای زائران اربعین حسینی هستند.

انتظار می رود که فرماندهی عملیات امنیت بغداد همانند سنوات گذشته با افزایش ورود زائران اربعین حسینی از استان های شمالی، مسیرهای حرکت زائران را از خودروها تخلیه کنند تا رهپویان حسینی، با خاطری آسوده از این مسیرها خود را به سمت محور اصلی بغداد به کربلا برسانند.

ورود زائران استان های شمالی عراق به بغداد هرساله در یک هفته مانده به اربعین حسینی، اعلانی به اهالی پایتخت برای مهیا شدن برای زیارت اربعین حسینی است.

با رسیدن زائران حسینی استان های شمالی عراق به بغداد انتظار می رود در یکی دو روز آینده، اهالی پایتخت نیز مهیا این سفر معنوی به سمت کربلای معلا شوند.

حال و هوای پایتخت عراق با ورود سرقافله زائران استان های شمالی به بغداد، منقلب شده و شمیم اربعین چهره شهر را کاملا دگرگون کرده است.

خروج اهالی بغداد به سمت کربلا آخرین موج بزرگ حرکت زائران حسینی در اربعین به شمار می رود که معمولا سه چهار روز مانده به اربعین شروع می شود.

در حال حاضر وجب به وجب جاده ۱۱۰ کیلومتری بغداد به کربلا موکب های پذیرایی و استراحت از زائران دایر شده است.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد