عملیات حفاری جبهه غربی خط دوم مترو اصفهان آغاز شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علیرضا فخاری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: امروز در مسیری قرار میگیریم که بتوانیم یکی از خدمتهای بزرگ را به مردم ارائه دهیم؛ مترو از جمله
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علیرضا فخاری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: امروز در مسیری قرار میگیریم که بتوانیم یکی از خدمتهای بزرگ را به مردم ارائه دهیم؛ مترو از جمله مدهای حملونقلی پیشرفته و از معیارهای توسعهیافتگی است که تاکنون در شهرهای مهم و بزرگ شکلگرفته است.
جانشین فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا تصریح کرد: پروژه امروز ۶.۵ کیلومتر طول دارد و برای شروع آن با موضوعات غیر قابل پیشبینی مواجه بودیم؛ شروع پروژه مترو در کشور از سال ۱۳۶۵ بود و ۲۰ سال بعد قرارگاه خاتم وارد این پروژه شد و ۵۰ درصد ظرفیت آن توسط قرارگاه صورت گرفت.
وی درخصوص افتخارات قرارگاه در این مسیر توضیح داد: در عرض ۹ روز، کاری که ۱ ماه و نیم زمان میخواست را انجام دادیم؛ در عمق ۲۵ متری زمین ۱۴۰۰ متر بتنریزی انجام شد و به دلیل ساخت فیلترهای تولیدشده در داخل کشور ۸ تا ۱۰ میلیارد صرفهجویی پولی و ارزی برای کشور حاصل شده است.
فخاری ادامه داد: قرارگاه خاتمالانبیا مقام اول ملی در اجرای خط ۷ مترو تهران و اجرای تونل برای آبهای سطحی و زیر سطحی را بهدست آورده است.
هزینه ۵۰ میلیون یورویی هر کیلومتر از خط مترو
در ادامه قدرتالله نوروزی گفت: ۱۵ درصد باقی مانده خط ۱ مترو اصفهان در ۴ ماه در ۳ شیفت توسط پیمانکاران ساخته و تکمیل شد و ظرفیت آن به ۱۲۰ هزار نفر رسید و قرار بود این عدد به ۱۵۰ هزار نفر برسد که شرایط کرونا مانع این موضوع شد.
شهردار اصفهان در خصوص خط ۲ مترو توضیح داد: این پروژه از دارک آغاز شده و به میدان شهدای خمینیشهر میرسد و طول آن ۲۳ کیلومتر است.
وی افزود: این پروژه در ۳ فاز از دارک به میدان امام علی، فاز میانی و از کهندژ به سوی میدان امام علی انجام شده است که در این مسیر قرارگاه خاتم با تمام توان ورود پیدا کرد و رکوردهایی را به ثبت رساند.
نوروزی تصریح کرد: این مسیر دارای ۱۶ ایستگاه است که در ۲ سال اخیر ۱۲ ایستگاه از آن آغاز شده و برخی از این ایستگاهها بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته و چهار ایستگاه باقیمانده نیز در مرحله آزادسازی قرار دارد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای مسیر رهنان هم برای پروژه آزادسازی ردیفی در بودجه ایجاد کردیم؛ در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه ایمنی صرف شد و امسال در بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است.
وی تأکید کرد: برای خط ۲، ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت گرفتیم و در مقایسه با دیگر شهرها، افتخار بزرگی است همچنین برای اولین بار در کشور در سال گذشته موفق شدیم ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسها بگیریم و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.
نوروزی افزود: برای ساخت مترو ۴۵ درصد پروژه مربوط به مراحل سفتکاری و بقیه مربوط به تجهیزات است؛ در حوزه سفتکاری، تونل و حفاری ۲۵ درصد پیشرفت داشتهایم و اگر شرایط در حالت عادی بود، تجهیزات هم آماده میشد.
شهردار اصفهان توضیح داد: برای آمادهسازی تجهیزات نیز ۵۶۰ میلیون یورو مجوز اولیه صادر شد و اگر مصوبه داده شود تا ۲ سال دیگر خط ۲ به طور کامل تکمیل خواهد شد و این مسیر با تعامل کارفرمایان و قرارگاه خاتم الأنبیا رو به پیشرفت است.
نوروزی افزود: برای هر کیلومتر مترو باید ۵۰ میلیون یورو هزینه شود و در این مسیر تقاضا داریم دولت کمک کند.

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰