تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 10:07
کد خبر : 95585

شهید شاخص ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

شهید شاخص ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| در جلسه کمیسیون تخصصی ستاد بزرگداشت هزار و دویست شهید ورزشکار مازندران که با حضور حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام جمعه شهرستان بابلسر و استاد قشر بسیج جامعه ورزش استان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ نوری مسؤول سازمان اقشاری سپاه کربلا، سرهنگ افشار مسؤول بسیج ورزشکاران، عسکری محمدیان رئیس

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| در جلسه کمیسیون تخصصی ستاد بزرگداشت هزار و دویست شهید ورزشکار مازندران که با حضور حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام جمعه شهرستان بابلسر و استاد قشر بسیج جامعه ورزش استان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ نوری مسؤول سازمان اقشاری سپاه کربلا، سرهنگ افشار مسؤول بسیج ورزشکاران، عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران و دیگر مسؤولان برگزار شد، شهید حسن فقیهی جویباری به‌عنوان شهید شاخص استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

* افتخارات شهدا در شهرها مغفول نماند

حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه شهرستان بابلسر در این مراسم گفت: میراث‌دار شهدا هستیم و اینکه می‌گوییم، قهرمانان واقعی شهدا هستند کلیشه‌ای نیست و این جمله یک اصل در جامعه ماست.

استاد قشر بسیج ورزشکاران سپاه کربلای مازندران در ادامه افزود: شهدای ما و افتخارات آنان در شهرها مغفول نماند و باید با برنامه ریزی صحیح، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه بابلسر بیان کرد: همان‌گونه که یک ورزشکار تلاش زیادی می‌کند تا به مدال برسد، شهدای ما نیز از سیم خاردارهای نفس عبور کردند تا مدال شهادت را کسب کنند و نباید شهدای ما در شهرها و روستاها ناشناخته بمانند.

*شهدا الگوی واقعی ورزشکاران

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم، شهدا را الگوی واقعی ورزشکاران و پهلوانان دانستند و گفت: مسؤولیت خطیری بر گردن ماست و یاد شهدا بایستی همواره در جامعه زنده بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت ۵۴ هیأت ورزشی استانی، ۸۰۰ هیأت ورزشی شهرستانی و ۱۳۰ سمن جوانان استان مازندران در جهت ترویج فرهنگ ایثار شهادت بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: ورزشکاران جزو گروه‌های مرجع و الگو برای جوانان هستند و باید به مسائل معنوی ورزشکاران توجه داشته باشیم و هر اندازه درباره استقرار فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم، قطعاً تاثیر خود را در جامعه خواهد داشت.

رنگرز گفت: در فضای فعلی، به شدت نیازمند باز مهندسی فرهنگی در ورزش هستیم و هیچ الگو و معیاری مناسب‌تر از شهدا برای ورزشکاران ما نیستند.

* شهدا جایگاه ویژه ای برای مردم دارند
سرهنگ نوری مسؤول سازمان بسیج اقشاری سپاه کربلای مازندران گفت: شهدا و کسانی که برای نظام و انقلاب از مهمترین چیز خود گذشتند جایگاه ویژه ای برای مردم دارند و نمونه آن مراسم استقبال و تشییع شهید مدافع امنیت، مصطفی نوروزی بود که مردم مازندران حضور گسترده ای در این مراسم داشتند.

وی افزود: با ۲۰ قشر بسیج که در سپاه تشکیل شده است، در پی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و تلاش می‌کنیم که وظیفه خود را در قبال شهدا به درستی انجام دهیم.

*شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ را بیشتر بشناسید

شهید حسن فقیهی، متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور است.

ایشان آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن نموده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید، از همراهان و همرزمان سرداران شهیدی چون سردار بی‌سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبان‌علی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود و از افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس؛ سرانجام این شهید بزرگوار در ۵ اسفند ماه ۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل و پس از ده سال بعنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهرش در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد