تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 9:25
کد خبر : 95038

باند کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در اراک منهدم شد

باند کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در  اراک منهدم شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» افزود: با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از مغازه‌داران در شهرستان اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» افزود: با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از مغازه‌داران در شهرستان اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.  
 وی بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که در روزهای اخیر افرادی با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی BMW به واحد صنفی آنان مراجعه کرده و خود را مسئول خرید بیمارستان یا یکی از واحدهای صنعتی معتبر استان معرفی کرده و در قبال خرید کالا به فروشندگان چک و سفته ارائه کرده بود.  
 فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پس از مدتی که مغازه‌داران برای نقد کردن سندهای مالی خود اقدام می‌کنند، متوجه بی محل بودن چک‌ها، مسروقه بودن و یا جعلی بودن آن می‌شوند.  
 سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران پلیس، اعضای این باند کلاهبرداری که ۲ نفر از آنان از متهمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس به علت ارتکاب جرایم متعدد بودند، شناسایی شدند و عملیات دستگیری آنان با هماهنگی مقام قضایی آغاز شد.  
 وی عنوان کرد: سرانجام در عملیات‌هایی جداگانه، ۲ نفر از اعضای اصلی این باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شدند.  
 فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تاکنون هفت نفر از شهروندان مالباخته شناسایی شده اند و با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر اعضای این باند از مغازه داران در سطح کشور، تحقیقات تکمیلی از آنان در حال پیگیری است.  
 سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است می توانند برای پیگیری به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۶۱ تماس برقرار کنند.

یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم آرد احتکار شده در اراک کشف شد 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم آرد احتکار شده از یک منزل مسکونی در یکی از محله های شهرستان اراک کشف شد.  
 سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: در ادامه طرح های مبارزه با احتکار اقلام اساسی مورد نیاز مردم، ماموران این پلیس در انجام تحقیقاتی از عرضه و نگهداری مقداری آرد غیرمجاز از یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.  
 وی بیان کرد: با شناسایی این منزل و در هماهنگی انجام شده با مقام قضایی و به همراه کارشناس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از این محل بازدید شد و مقدار یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم آرد یارانه ای احتکار شده از پارکینگ این منزل کشف شد.  
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در این عملیات یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در فراهان کشف شد 
 فرمانده انتظامی شهرستان فراهان هم گفت: ۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در عملیات توقیف یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان کشف شد.   
 سرهنگ «علیرضا معیریان» افزود: روز گذشته (یکشنبه) مأموران یگان امداد شهرستان فراهان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در سطح این شهرستان، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.  
 وی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با دستگاه قضایی در بازرسی از خودروی مورد نظر موفق به کشف ۲هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع “گازوئیل”، بدون هرگونه مدارک معتب قانونی شدند.  
 فرمانده انتظامی شهرستان فراهان ادامه داد: در این راستا یک نفر دستگیر  و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد