تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 7:50
کد خبر : 94739

امام جمعه شهرکرد: فرهنگ برپایی نماز باید نهادینه و حاکم شود

امام جمعه شهرکرد: فرهنگ برپایی نماز باید نهادینه و حاکم شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در جلسه ستاد شورای زکات و اقامه نماز استان افزود: فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با نصب بنر و اقلام تبلیغاتی با محتوای نماز و همچنین فضاسازی نماز در ادارات، مدارس، فضاهای گردشگری و ورزشی، تفریحی، فضاهای عمومی یک ضرورت در راستای ترویج فرهنگ نماز و ادای این فریضه الهی است. وی با تاکید

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در جلسه ستاد شورای زکات و اقامه نماز استان افزود: فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با نصب بنر و اقلام تبلیغاتی با محتوای نماز و همچنین فضاسازی نماز در ادارات، مدارس، فضاهای گردشگری و ورزشی، تفریحی، فضاهای عمومی یک ضرورت در راستای ترویج فرهنگ نماز و ادای این فریضه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه فضاسازی اداری و شهری راهی برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز است، گفت: هم‌اکنون نسبت به فضاسازی در حوزه نماز غفلت شده است و باید در تمام سطح استان ترویج نماز و فرهنگ برپایی نماز نهادینه و حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد، به فعال شدن رابطان نماز در هر شهرستان به منظور افزایش انسجام بیشتر برای کارهای فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: گسترش فرهنگ نماز نیازمند یک حرکت همگانی است و باید همه در این حوزه احساس مسئولیت کنند.

وی بر ترویج فرهنگ نمازخوانی در خانه‌ها تاکید کرد و گفت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای ترویج بندگی و تبیین فرهنگ نماز، زکات و روزه و انجام واجبات است.

نکونام افزود: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی درحوزه نماز از راهکارهای تبیین و ترویج فرهنگ نماز است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زکات و پرداخت زکات واجب در استان گفت: امسال میزان پرداخت زکات به کمیته امداد و نهادهای متولی در حوزه زکات بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

امام جمعه شهرکرد اظهارداشت: باید از ظرفیت عاملان و مبلغان حوزه زکات و همچنین تمام اقشار در ترویج فرهنگ زکات استفاده کرد.

وی به فعال شدن کمیته تبلیغ و فرهنگسازی زکات در استان تاکید کرد و گفت: ادای واجبات یک امر ستادی نیست و همه باید ترویج کننده واجبات و ناهی منکرات باشیم.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،در این نشست گزارش ستاد اقامه نماز و ستاد زکات استان از  سوی دستگاههای متولی ارائه شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد