تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 15:59
کد خبر : 84237

مجتمع دادگاه خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد

مجتمع دادگاه خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد

ناصر عتباتی ۲۱ دی ماه در مراسم راه‌اندازی مجتمع دادگاه خانواده در شهر اردبیل، اظهار کرد: با تجمیع شعبات دادگاه اعم از اجرای احکام، واحدهای مصالحه و مشاوره خانواده در کنار ساختمان دادگستری استان اردبیل مجتمع ویژه خانواده راه‌اندازی شد تا زمینه مراجعه مناسب و کم دغدغه خانواده‌ها به این مجموعه فراهم آید. وی تصریح

ناصر عتباتی ۲۱ دی ماه در مراسم راه‌اندازی مجتمع دادگاه خانواده در شهر اردبیل، اظهار کرد: با تجمیع شعبات دادگاه اعم از اجرای احکام، واحدهای مصالحه و مشاوره خانواده در کنار ساختمان دادگستری استان اردبیل مجتمع ویژه خانواده راه‌اندازی شد تا زمینه مراجعه مناسب و کم دغدغه خانواده‌ها به این مجموعه فراهم آید.

وی تصریح کرد: با تجمیعی که انجام شد در حقیقت نارضایتی‌ها در ترددهای متراکم به حداقل رسیده و در شرایط کرونا مردم به راحتی می‌توانند پرونده‌های خود را از طریق این مجتمع پیگیری کرده و در جریان نتیجه آن قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بیش از این اجرای احکام و واحدهای مصالحه و مشاوره خانواده در ساختمان‌های پراکنده‌ای قرار داشت، ما تصمیم گرفتیم تا با تمرکز و تجمیع این مجموعه‌ها در یک مجتمع واحد زمینه ارائه خدمات به خانواده‌ها و مراجعین را فراهم کنیم.

عتباتی راه‌اندازی این مجموعه را زمینه‌ساز کاهش ترددها و تسهیل بهتر امور در رسیدگی سریع به پرونده‌ها اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا در مجتمع خانواده بهترین خدمات را به خانواده‌ها ارائه کنیم تا آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

وی به افزایش آمار طلاق در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: افزایش طلاق یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولان قضایی است که همه باید در کاهش ورودی پرونده‌ها و شکل‌گیری این موضوع تلاش کنند تا با استحکام بنای خانواده، کمترین آمار طلاق را شاهد باشیم.

عتباتی ضرورت همکاری نهادهای حمایتی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی را در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: باید با راهکارهای مناسب و ارائه مشاوره‌های رایگان به اعضای خانواده به ویژه مردان و زنان تلاش کنیم تا آنها را نسبت به پایبندی به اصول زندگی ترغیب و تشویق کرده و به کاهش آمار طلاق کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ ما به نوبه خود در کنار راه‌اندازی واحدهای مصالحه و مشاوره از سال گذشته اقدام به راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده به همت قرارگاه حضرت زهرا (س) کردیم تا در این مجموعه با کمک مشاوران و روانشناسان عوامل اصلی اختلاف خانواده‌ها احصا شده و نسبت به حل آنها اقدام کنیم.

عتباتی اظهار کرد: در بنیاد صیانت از خانواده سعی بر این است تا صبر و همچنین تحمل مردان و زنان را در نظام خانواده افزایش داده و به نوعی آنها را ترغیب به انجام زندگی مشترک و گذر از مشکلات و نارسایی‌ها کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قطعا با ارائه راهکارهای مشاوره‌ای، روانشناسی و همچنین آموزش قبل از ازدواج به راحتی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کرده و از ورودی پرونده‌های طلاق به مجموعه‌ قضایی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد