تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 11:38
کد خبر : 94314

جایگاه و منافع قدرتهای استکباری در منطقه متزلزل شده است

جایگاه و منافع قدرتهای استکباری در منطقه متزلزل شده است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر با اشاره به سوم اسفندماه که مصادف با کودتای رضاخانی است ، این روز را یادآور یک ننگ در تاریخ ایران دانست و افزود : مردان شجاع و مومنی چون میرزا کوچک جنگلی و مدرس ۲

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر با اشاره به سوم اسفندماه که مصادف با کودتای رضاخانی است ، این روز را یادآور یک ننگ در تاریخ ایران دانست و افزود : مردان شجاع و مومنی چون میرزا کوچک جنگلی و مدرس ۲ شخصیت برجسته ملی بودند که مجاهدانه در برابر دیکتاتوری ایستادند و نگذاشتند کشور دست بیگانگان بیافتد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تاریخ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در ایران را پشتیبانی ایمان و قدرت ملت درهم شکست، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا و درایت امام (ره) و مقام معظم رهبری یکی از کشورهایی محسوب می شود که در تمام معادلات سیاسی دنیا جایگاه دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه ایران را مهد اسلام خواند و تصریح کرد: ملت ایران در سایه قرآن ، سنت و ایمان به اقتدار رسیده اند.

وی در ادامه با اشاره به برجام و مباحث هسته ای گفت : امروز از جمله برنامه های سخت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پرونده هسته ای ایران است و پنجم اسفندماه کشورهای اروپایی باید درباره پرونده هسته ای ایران تصمیم بگیرند و در نهایت توپ در زمین آمریکایی ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران طبق مصوبه مجلس باید پروتکل الحاقی را معلق کند، اظهار کرد: همه مسئولان نظام اسلامی ملزم به رعایت قوانین هسته ای مجلس هستند.

آیت الله فلاحتی، دولت های آمریکا در یک قرن اخیر را بدعهدترین عنوان کرد و افزود: نمی توان انتظار داشت آمریکای بدعهد به برجام بازگردد.

وی با تاکید بر حرکت هوشمندانه و قدرتمندانه ایران در عرصه جهانی، بیان کرد: دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای و تشنج آفرینی در منطقه نیست بلکه می خواهد توجه همه ملل را به حسن ظن خود دعوت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ملت ایران را تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) خواند و تصریح کرد: دشمنان بدانند با قهر ملت ایران صورت قدرت های استکباری قرمز خواهد شد.

ویدر بخشی دیگر از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به درپیش بودن میلاد با سعادت امیر مومنان علی (ع) بیان کرد: ۳۰۰ آیه در قرآن کریم درباره امیرالمومنین امام علی(ع) نازل شده است و این امر جایگاه و شخصیت حضرت علی (ع) را نشان می دهد که همواره در کنار پیامبر اکرم(ص) و یار و یاور اصلی آن حضرت بود. 

آیت الله فلاحتی به پاسخ مقام معظم رهبری در برگزار نشدن مراسم اعتکاف به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کسانی که از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده اند ، بهتر است در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب نماز جعفر طیار را بخوانند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد